Povestea dorintei

Povestea spune ca un om a dat peste o lampa si din lampa a iesit un duh.
– Omule, i-a spus duhul, acum sunt servitorul tau si inapoi nu ma pot duce. Spune ce dorinta ai si eu ti-o voi indeplini pe loc. Pot sa-ti ofer tot ce-ti doresti. Treaba mea e fericirea ta.

Omului nu-i venea sa creada. Cum era nevoias si fara adapost, i-a cerut duhului o casa.
– Asta te face pe tine fericit? Imediat se face. Dorinta ta e bucuria mea, i-a raspuns duhul si o casa nou-nouta a aparut.
– Iti place? Esti fericit?, l-a intrebat duhul.
– Da, fireste, i-a raspuns omul.

Dar nici n-a apucat sa se dezmeticeasca si sa se bucure, ca duhul l-a intrebat din nou:
– Ce-ti mai doresti? Dorinta ta e bucuria mea.
Omul a capatat curaj si i-a cerut un palat bogat.
– Asta te face pe tine fericit? E ca si facut.
Si duhul a ivit castelul de indata. Omului i se parea ca visa, dar totul era real. A parasit casa, in care nici nu apucase sa intre, si s-a dus la palatul plin de bogatii.

Duhul il insotea ca o umbra.
– Iti place? Te face fericit? Ce-ti mai doresti? Eu pot sa-ti implinesc orice dorinta.
Omul a vrut curteni si alai, un intreg popor de supusi la palat, peste care sa fie stapanitor. Duhul i-a implinit dorinta de indata. Supusii se plecau in fata stapanului lor, iar omul nostru incepea sa se simta puternic si important.

– Iti place? Iti aduce fericire? Ce dorinta mai ai? Dorinta ta e bucuria mea, ii soptea duhul mereu.
– Vreau straie alese si mese bogate si imbelsugate, pline cu toate bunatatile pamantului.
Duhul a transformat totul in realitate, pe negandite. Omul a mancat si a baut pana n-a mai putut, servit si laudat de supusi, dar duhul n-avea odihna si iar l-a intrebat ce-si mai dorea. Omul i-a cerut un harem plin cu cele mai frumoase femei din lume, gata sa-i satisfaca toate poftele.

– Asta te face pe tine fericit? Imediat se face.
Si duhul i-a indeplinit dorinta. Bogat, mancat, baut, spalat, indestulat si desfatat, omul a obosit de toate si curand s-a plictisit de moarte. Dar niciun pic de liniste n-avea. Duhul era mereu la urechea lui, insotindu-l pretutindeni si intrebandu-l fara incetare ce-si mai dorea ca sa fie fericit. Cumplit de satul de toate, omul i-a spus duhului:
– Iti multumesc pentru tot. Acum am tot ce mi-am dorit vreodata. Nu-mi mai doresc nimic.
Duhul a tunat si a fulgerat, suparat peste masura:
– Nu se poate! Trebuie sa-ti mai doresti ceva! Nu se poate sa fii fericit fara dorinte! Si eu ce fac? Asta e treaba mea, sa-ti implinesc toate dorintele si sa te fac mereu fericit. Dorinta ta e bucuria mea. Deci, spune-mi, ce-ti mai doresti, omule?

Obosit, satul peste poate si foarte speriat, omul nu mai voia decat sa scape de duhul cel sacaitor si fara de odihna, din pricina caruia nu mai putea avea nicio clipa de liniste. Atunci, tot framantandu-se, i-a venit o idee:
– Duhule, ce ziceai, ca dorinta mea e bucuria ta si ca ai face orice ca sa ma vezi fericit?
– Intocmai, i-a raspuns duhul bucuros. Ce-ti doresti?
– Pai, uite, imi doresc ca tu sa te duci si sa te invarti in jurul copacului de colo pana cand ti-oi spune eu sa te opresti. M-ai inteles?
– Desigur, i-a zis duhul. Asta te face fericit?
– Da, asta ma face pe mine foarte fericit, l-a asigurat omul.
– Atunci, pe data se face. Dorinta ta e bucuria mea.

Si duhul s-a dus bucuros si a inceput sa se invarta in jurul copacului, fara oprire. Omul a rasuflat usurat, scapat de o mare povara. Nu-si mai dorea absolut nimic decat sa fie lasat in pace, singur si in liniste. Chiar era fericit. Si duhul era fericit sa faca orice ca omul sa fie fericit. Asa ca povestea noastra are un final fericit. Si acum, la final, o sa va dezvalui un secret. Poate sunteti curiosi cine este duhul din poveste. Numele lui e Minte.

fairytale

Lasă un răspuns

