Azi o sa va spun o poveste. Va rog, dupa ce o cititi, sa va ganditi cu multa iubire la voi, la toti cei dragi voua si la noi toti, care impartasim aceasta existenta comuna pe planeta asta albastra. Va rog sa va asigurati ca va manifestati iubirea, nu doar prin gand, ci prin vorba si, mai ales, prin fapta. Sa va asigurati ca se transmite, ca ajunge la destinatie. La ce bun un mail, un colet neexpediat? La ce bun un gand neexprimat? La ce foloseste o intentie buna nematerializata? La ce bun daca murim fara sa simta ceilalti ca i-am iubit, fara sa ajunga la ei si sa-i atinga? Suntem carne si oase ca sa ne atingem, ca sa simtim reciproc atingerea, ca sa materializam ceea ce este imaterial.

Trimiteti iubirea voastra si asigurati-va ca ajunge la destinatie. Mai departe, cei care o primesc sunt liberi sa faca ce vor cu ea. Si nu uitati ca banii sunt un simbol si nu unul al iubirii. Niciodata, banii nu vor contine iubire in sine. Banii nu pot cumpara iubire si nici timp. Banii sunt doar un mijloc pentru siguranta, hrana, adapost si nevoi primare. Iubirea e mai pretentioasa de atat. Iubirea e o nevoie superioara celor primitive, dar fara de care nu putem trai. Putem supravietui destul de mult fara hrana, fara adapost, fara siguranta, dar nu fara iubire, indiferent ca ne dam seama sau nu. Iubirea implica prezenta si responsabilitate. Iubirea cere implicare si efort. Iubirea cere tot ceea ce esti, nu numai efortul tau, nu numai mainile tale, nu numai creierul tau, ci tot ce simti si tot ce faci. Iubirea iti cere sa-i predai ranile si esecurile tale, ca sa le transforme in opere de arta.

Poate cel mai mare regret al unui om, inainte de moarte, este acela de a nu-si fi manifestat concret iubirea, de fiecare data cand a avut ocazia. Abia atunci, la final, realizam pe deplin constient ca scuzele si justificarile chiar nu folosesc la nimic si nicidecum nu fac pe nimeni sa se simta mai bine. Abia la final ne dam seama ca a fost o minciuna ca n-am avut timp sa ne manifestam iubirea. Abia la final ne dam seama ce inseamna sa nu mai avem realmente timp.

tuberose

Era o vreme cand eu si el eram foarte indragostiti. Cu multa inocenta si cu vise de copii, cu filosofii de adulti care refuzau sa accepte ca au crescut. El mi-a trimis muzica si eu am chiuit de bucurie. Eu i-am trimis o tuberoza. Eram departe unul de celalalt. Voiam atat de mult ca floarea sa ajunga vie la el, sa-i simta parfumul. Am tinut-o in mainile mele, am sarutat-o si am impachetat-o cu multa grija. Pachetelul a ajuns rapid la destinatie. Avem atatea cai de comunicare disponibile, trebuie doar sa vrem sa le folosim, ca sa realizam conexiunea.

Floarea a ajuns vie in mainile lui. Acum o mangaia el, amprentele lui se imprimau nevazute peste amprentele mele. Sarutul meu ramasese pe floare. Parfumul ei a izbucnit, viu, triumfator, puternic, din micul pachet modest. Ajunsese la el. Ajunsese la destinatie. Floarea isi facuse “datoria”, sa ramana vie cat sa-si transmita parfumul si mesajul de iubire.

E tot ce-mi doresc si mie, sa fiu precum acea floare. Si sa va spun voua ca degeaba el mi-ar fi trimis bani sau eu lui. Banii nu ar fi putut cumpara selectia unica de muzica pe care el o pregatise, cu iubire, special pentru mine. Banii puteau cumpara zeci, sute, mii de tuberoze din orice piata din orasul lui sau din lumea intreaga, dar nu acea tuberoza unica, pe care eu o tinusem in maini si pe care o sarutasem, care se pastrase vie pentru el, ca sa ajunga la el, s-o simta si sa-l imbete cu parfumul ei.

Doar iubirea care ajunge la destinatie este conexiunea care da cel mai profund sens si cea mai bogata implinire vietii noastre trecatoare, de fiinte separate. Va rog, cat sunteti si suntem in viata, haideti sa ne amintim sa pastram mereu conexiunea asta vie! Sa facem iubirea reala!

Lasă un răspuns

