Mi-a bagat facebook sub ochi o poza de-a mea de acum cativa ani. Cu niste comentarii de-ale mamei pentru care as fi fost in stare sa ucid candva. Sa ma ucid, mai precis. Sa abandonez ce sunt, ce simt, ce doresc, ce-mi place, doar ca sa ma aliniez si sa hranesc standardul ei si al altora despre fiinta mea si sa dau bine la ordinea sociala. In afara careia foarte multi oameni se simt proscrisi, paria, rebeli. Cata viata mi-am chinuit incercand sa supravietuiesc si sa ma potrivesc, sa le fiu sau sa le fac pe plac altora! N-am reusit niciodata. Daca vreti sa scutiti eforturi inutile si frustrari cu carul, abandonati orice speranta, voi, cei care va priviti sincer in oglinda.

Pentru ordinea sociala nu va fi niciodata destul sa fii doar om, trebuie sa ai si un rol atasat, un standard prin care trebuie sa fii intr-un fel sau altul. Dupa ce am realizat ca nu m-am nascut ca sa-i fac nimanui pe plac, am inceput sa ma adun cu oameni pentru care sunt om, pur si simplu, si sa ma scad de la ordinea sociala, in care trebuie sa fii asa si pe dincolo. Jur ca n-am reusit niciodata sa fiu de folos si sa ajut realmente un alt om decat dupa ce m-am ajutat pe mine sa fiu cine sunt. N-ai ce sa-i oferi altuia decat din ceea ce esti.

Ca sa devii cine esti, ai nevoie sa-ti asumi pe deplin responsabilitatea de sine, sa-ti manifesti pasiunea nebuneste si sa accepti consecintele. Iti place sa faci castele din bete de chibrit? Mori de foame si nu dai bine la ordinea sociala, facand asta? Continua! Intotdeauna, dar intotdeauna, cel mai bine te va hrani pasiunea ta, chiar si atunci cand n-ai ce pune pe masa. Daca nu continui, o sa devii un om frustrat, care isi taraie zilele ca sa supravietuiasca. Daca nu continui sa crezi in tine si in pasiunea ta, nu vei avea niciodata sansa si nici lumii asteia nu-i vei da sansa sa cunoasca omul liber, creatorul, unicul tu din tine. Mai bine suferi de frustrarile lipsei de ecologie sociala, decat sa suferi de frustrarile de a nu fi continuat sa te cauti pe tine. Mi se pare un bun pariu cu viata.

Oamenii au putine sclipiri de zbor indraznet, in tinerete, apoi se ofilesc. Se conformeaza, li se pare mai usor si mai sigur asa. Cati oameni fac realmente ceea ce le place? Cati oameni simt ca sunt folositori prin ceea ce fac? Cati oameni li se ofera altora asa cum sunt? Cati oameni au murit deja fara sa fi stiut cine sunt, ce vor si cum sa manifeste toate astea? Cati oameni ajung sa priveasca in oglinda unicul eu din mine?

Cand ma jucam, in copilarie, voiam sa fiu eu, asta a fost unica meserie pe care am vrut-o vreodata. Cand fac consiliere, uneori ma simt ca un chirurg cu bisturiul in mana. In clasele primare, exact asta voiam sa fiu: medic chirurg. Voiam sa pot salva inima bunicii mele. A fost de ajuns o poza dintr-o operatie ca sa ma lecuiesc. Am auzit acelasi lucru de la o persoana pe care o consiliez. Ca voia sa faca medicina, ca sa-i salveze pe altii. Si, in timp ce, delicat, cu bisturiul, operam ego-ul pe viu si sectionam setari mentale false, ca sa salvam inima, mi-e dat sa aud sufletul, bucurandu-se autentic:

  • Stii, am plecat prin padure si ne-a prins o ploaie torentiala. Ne-a udat pana la chiloti, cineva a alunecat in noroi, a cazut si toti radeam nebuneste.
  • Si, in clipele alea, gandeai ceva?
  • Nu…

to be or not to be

Viata e compusa dintr-un sir de oferte de clipe care doar se traiesc. Nu se gandesc, nu se planifica, nu se evita. Nici macar nu se cauta. Se servesc calde. Trecerea timpului, constand in ganduri care mentin acesta coerenta, e doar cautarea constanta si constienta de sine. In asta consta meseria de a trai.

Experienta umana poate fi rezumata astfel: totul manifesta, prin individ, totul. Ce-i in interior e si in exterior. Simbolistica aceasta se regaseste in toate religiile si orientarile spirituale. E arborele sefirotic din Kabbala, e chintesenta ortodoxiei “Precum sus, asa si jos”, e geometria sacra (care se regaseste in orice structura moleculara, de la biologie la galaxie), e torul prin care apare si se manifesta viata. Orice forma de viata incepe printr-o forma de tor (torus). Ovulul fecundat se divide in doua celule care formeaza un tor. Torul e precum o clepsidra. Aceeasi cantitate de nisip este sus si aceeasi cantitate de nisip trebuie sa ajunga jos, prin fanta de la mijloc. Aceasta fanta si acest filtru este individul. El e menit sa permita intregului sa curga si sa se manifeste prin el. A nu-i permite nisipului sa curga prin aceasta fanta, care esti tu, individul, a incerca sa retii nisipul, sa ai ceva din el pentru tine (o iluzie), acesta este ego-ul, care a creat si intretine ordinea sociala.

Torus

Tor, clepsidra, tor privit de sus sau de jos (geometria sacra, floarea vietii)

„Totul s-a nascut din gandul Creatorului, creand o structura care s-a multiplicat la infinit si care este baza a tot ceea ce exista.” Esti pregatit sa-ti asumi ca esti creator, dupa chipul si asemanarea Creatorului? Esti destul de calificat ca sa fii cine esti si sa te oferi lumii? Esti destul de responsabil pentru meseria de a trai, nu de a supravietui? Sa nu uitam ca meseria de a supravietui e cu contract pe perioada determinata, pe cand meseria de a trai e pe termen nelimitat. Esti capabil sa-ti asumi consecintele de a fi si de a manifesta unicul tu din tine? Esti dispus sa muncesti peste program, fara program, fara sa te gandesti la bani? Accepti bonuri de zambete? 🙂

Copyright Logo Livia Bonarov 2016

Preluare continut de pe acest site.
Se pot prelua doua paragrafe din continutul unui articol, cu indicarea link-ului sursei unde poate fi citita continuarea.

Comments on: "Meseria de a trai. Unicul tu din tine." (2)

  1. Imi place sinteza, felul cum imbini, pe baza experientelor personale, procesul individuatiei (actualizarea personalitatii tale reale) cu geometria sacra, religia (dictonul hermetic trecut in crestinism si cu stiinta moderna (fluxul toroid).

    Apreciază

Lasă un răspuns

