O femeie inteleapta a gasit o piatra pretioasa, calatorind prin munti. A doua zi, a intalnit un alt calator, caruia ii era foame, iar femeia si-a deschis punga, impartindu-si mancarea cu el.

Calatorul infometat a observat piatra pretioasa in punga femeii si a rugat-o sa i-o dea lui. Ea i-a dat-o fara nicio ezitare. Calatorul a plecat, bucurandu-se de norocul sau. Stia ca piatra aceea valora destul cat sa-i ofere siguranta toata viata. Dar, peste cateva zile, omul s-a intors si i-a inapoiat femeii piatra pretioasa.

“M-am mai gandit”, a spus el. “Stiu cat de pretioasa este piatra, dar ti-o dau inapoi cu speranta ca mi-ai putea da ceva mult mai pretios. Te rog, spune-mi ce ai tu, in sufletul tau, ce anume te-a putut determina sa-mi dai piatra fara nicio ezitare?”

Femeia cea inteleapta a ras. “Tinere, n-am nimic altceva sa-ti ofer. Prin insusi faptul ca mi-ai inapoiat piatra, ai aratat ca si tu ai deja, in sufletul tau, ceea ce valoreaza cel mai mult. Inima ta e deschisa…”

diamant privit de jos si de susDiamant, prin care trece lumina, privit de jos in sus si de sus in jos

Lasă un răspuns

