Lasa-ma sa fiu!

Ieri seara m-am facut ciuciulete. Am plecat fara umbrela, sa adulmec ploaia. S-a intetit si am ajuns, la prietena mea, uda pana la piele. Un dus zdravan si natural, direct pe strada. Aveam mainile intinse si zambetul pana la urechi. Simteam cum ma cuprindea ploaia, cum deveneam ploaie si eu, imi placea sa simt stropii prelingandu-mi-se pe par, pe gene, in magia clipei unice.

O femeie facea salturi amuzante, cu o umbrela uriasa, pe care abia o tinea, cu sacose in brate, topaia peste balti si se grabea sa se adaposteasca de ploaie. Cineva se plangea pe facebook ca ploua cu lopata…🙂 N-am mai alergat de mult, chiuind si razand prin ploaia torentiala, ca in copilarie si adolescenta. Cand ma trezeam ca dintr-un vis, devenind constienta de privirile oamenilor aliniati, precum vrabiile, la adapostul unei stresini. Cand se speria mama sa nu racesc. N-am racit niciodata din cauza asta. Curentul e o boare de vant si ploaia un simplu dus. E drept ca putem sa le percepem ca fiind tornade si uragane, dar nu-i musai nevoie s-o si facem.

Azi am ras in hohote, in parc. Parca simteam ca si copacii pocneau de bucurie. Am ras din inima la gandul de a iubi tot ce as fi respins pana mai ieri la mine. La mine, cea diferita de cea care voiam sa fiu. La copacii sau la oamenii diferiti de cei care as vrea eu sa fie. Am fost nevoita sa dau ochii cu criminalul din mine, atunci cand am inteles ca o tentativa de sinucidere echivaleaza cu o crima. Am inteles ca nu am dreptul de a rani si de a omori nicio fiinta, nici macar pe mine, fiindca nu-mi apartin in acest fel.

Am fost nevoita sa dau ochii cu agresivitatea si violenta din mine, cand am lovit sau cand am ripostat, asa ca n-am niciun motiv sa ridic piatra spre altul. As fi putut fi o mare curva, o alcoolica sau o drogata, fiindca pasiunea se poate transforma in absolut orice. Si absolut orice poate fi o opera de arta, chiar si povestea unei curve, a unui alcoolic sau a unui drogat. Mi-a placut fructul interzis si mi se pare foarte firesc sa fie asa. Am dat ochii cu foarte multe versiuni potentiale de-ale mele, la care am renuntat, pe rand, ca la niste haine purtate si vechi, de care nu mai aveam nevoie.

Sunt o opera de arta care inca se picteaza. Descopar nuante de care nu aveam habar. Si atunci ma bucur si rad in hohote. Imi permit existenta, experienta, nu-mi reprim curiozitatea. Reprimand, devii reprimare. Si suferi, fiindca nu poti opri Niagara sa curga, iar daca o sugrumi treptat, ii inabusi forta, maretia, frumusetea si naturaletea.

Experimentand, vei descoperi de ce anume ai sau nu nevoie. Ca sa te hotarasti daca vrei sa cumperi sau nu o haina sau daca vrei sa renunti sau nu la ea, mai intai e nevoie s-o imbraci, s-o probezi. Sa intri in ea. Sa vezi daca-ti place si daca te simti bine. Aceasta este cunoasterea (experimentala) si acesta este fructul asa-zis interzis.

„Dragostea autentica provine din cunoastere, nu dintr-un sentiment de datorie sau vinovatie.” (Alan Watts) Orice religie, daca incearca sa limiteze si sa incadreze iubirea in orice fel de standarde sau reguli, e intr-o mare eroare. In standarde si in reguli nu exista decat control, putere si manipulare. Mie imi place apologia adorabilei oi negre si a sfintilor venerabil de fosti pacatosi.

pacat sfintenie

Filosoful si misticul Alan Watts spunea ca nu te poti trezi, sa afli cine esti, pana cand nu renunti la standardul fals, din mintea ta, despre cine ar trebui sa fii. „Intr-o parte este lumea reala si in cealalta parte este un sistem intreg de simboluri despre lumea din mintea noastra. Nu omul, ci metoda sa de gandire este cea care nu reuseste sa gaseasca implinire in experienta. Fiecare individ inteligent vrea sa stie cum functioneaza el insusi si, totusi, este totodata fascinat si frustrat de faptul ca a se cunoaste pe sine este cel mai dificil lucru de cunoscut dintre toate.”

Cea mai intensa senzatie e sa te apropii de tine insuti. Sa-ti permiti sa fii! Numai asa le poti permite si altora sa fie! Atractia catre sine e cel mai puternic magnet posibil si cea mai mare bucurie, iar rezistenta la aceasta atractie e sfasietor de dureroasa, in toate modurile imaginabile. Absolut toti avem dreptul sa existam pe acest pamant, pe care am aparut. “Intamplarea” aparitiei fiecaruia dintre noi este ceva ce depaseste mintea si imaginatia oricaruia dintre noi.

Sa ma ierti, asadar, omule, daca nu consideri potrivit standardelor tale felul in care sunt eu si, in mintea si in judecata ta, nu-mi permiti sa fiu, asa cum sunt. Sa ma ierti daca am facut la fel, vreodata, in ceea ce te priveste. N-avem niciunul nicio vina si n-a cerut niciunul dintre noi sa se afle pe aceeasi planeta cu celalalt.

„Relatia sinelui cu un altul este realizarea completa ca a te iubi pe tine este imposibil fara a iubi tot ceea ce este definit ca altceva decat tu insuti.” (A.W.) Ca sa fii si ca sa-i lasi si pe altii sa fie, aceasta conexiune cu sine si cu ceilalti se cheama iubire. E singura stare de a fi in care putem exista toti, impreuna, ca unul.Copyright Logo Livia Bonarov 2016

Preluare continut de pe acest site.
Se pot prelua doua paragrafe din continutul unui articol, cu indicarea link-ului sursei unde poate fi citita continuarea.

Comments on: "Lasa-ma sa fiu!" (4)

  1. Asta nu inseamna, desigur, ca si eu am pacatuit ca ea🙂, eu am propriile mele pacate, originale🙂, dar oricum o simpatizez.

    Apreciază

  2. Superb ! Si eu prefer sfintii care au fost mai intai pacatosi, pentru ca numai ei mi se par autentici, sau mai aproape de mine.🙂 De exemplu, sfanta Maria Egipteanca, pentru care am o mare simpatie.

    Apreciază

    • Sfintenia, ca standard absolut, poate fi respinsa de om, ca fiind prea dificil de atins. Un om cu experienta negativa, pe care a transformat-o, poate fi acceptat mai usor ca model.

      Apreciază

  3. […] Livia Bonarov Ieri seara m-am facut ciuciulete. Am plecat fara umbrela, sa adulmec ploaia. S-a intetit si am […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

