Trei povesti frumoase despre cine esti, ce vrei si ce faci.

CINE ESTI?

O femeie a intrat in coma si era pe punctul sa moara. Deodata, in intuneric a auzit o voce:
– Cine esti?
– Sunt sotia primarului, a raspuns femeia.
– Nu te-am intrebat a cui sotie esti, te-am intrebat cine esti.
– Suna mama a patru copii.
– Nu te-am intrebat a cui mama esti, te-am intrebat cine esti.
– Sunt invatatoare.
– Nu te-am intrebat ce profesie ai, te-am intrebat cine esti.
– Sunt crestina.
– Nu te-am intrebat ce religie ai, te-am intrebat cine esti.
– Sunt omul care merge in fiecare zi la biserica si le da de pomana saracilor.
– Nu te-am intrebat ce faci, te-am intrebat cine esti.
– Sunt Eva.
– Nu te-am intrebat cum te cheama, te-am intrebat cine esti.
– Sunt femeie.
– Nu te-am intrebat ce sex ai, te-am intrebat cine esti.
– Sunt fiica Mariei si a lui Ion.
– Nu te-am intrebat a cui fiica esti, te-am intrebat cine esti.
Dupa multe astfel de intrebari, femeia clacheaza si raspunde:
– Ei bine, nu stiu ce vrei de la mine. Sunt cine vrei tu sa fiu.
– Nu te-am intrebat cine vreau eu sau cine vrei tu sau altcineva sa fii, te-am intrebat cine esti.
– In cazul asta, nu stiu sa-ti raspund. Nu stiu cine sunt.
– In cazul asta, du-te inapoi si afla. Acum, macar ai aflat ce cauti acolo.
Si femeia s-a trezit din coma, constienta ce avea de facut cu viata ei.

awareness

CE VREI?

Un indian si prietenul lui american treceau prin centrul orasului New York, pe langa Times Square, in cartierul Manhattan. Era ora pranzului si strazile erau pline de oameni. Masinile claxonau, franele taxiurilor scartaiau, sirenele urlau, vacarmul orasului era asurzitor.
Deodata, indianul a exclamat:
– Aud un greiere!
– Esti nebun? Cum poti sa auzi un greiere in galagia asta?, s-a mirat prietenul sau.
– Ba da, sunt sigur! Am auzit un greiere, a insistat indianul.
– Asta e nebunie, l-a asigurat americanul.
Indianul a tacut si a ascultat din nou, cu atentie. Si-a luat amicul de brat, au traversat strada, si l-a dus la un ghiveci de plante de pe partea opusa. Cu mare uimire, americanul a vazut un greiere in ghiveci si l-a auzit si el cantand.
– Incredibil! Ai un auz supraomenesc!, l-a felicitat americanul pe prietenul sau.
– Ba nu. Auzul si urechile mele nu sunt diferite de ale tale, l-a asigurat indianul. Depinde ce este important pentru fiecare si atat. Hai sa-ti arat!
Indianul a bagat mana in buzunar si a scos cateva monede, pe care le-a azvarlit pe trotuar. In clipa aceea, americanul a observat cum, in ciuda galagiei asurzitoare din jur, toate capetele trecatorilor din preajma s-au intors. Unii verificau sa nu le fi scapat lor banii din buzunar.
– Acum ai inteles, draga prietene?, a zambit indianul. Totul depinde de atentia fiecaruia. Fiecare este atent la ceea ce este important pentru el.

CE FACI?

In umbra templului, insotitorul meu si cu mine am zarit, stand de unul singur, un om orb. Insotitorul meu mi-a spus:
– Iata-l pe cel mai intelept om de pe meleagurile noastre!
M-am apropiat de omul cel orb, l-am salutat si i-am spus, plin de curiozitate:
– Iarta-mi intrebarea, dar de cat timp esti orb?
– De la nastere, mi-a raspuns omul.
– Ce cale a intelepciunii ai urmat?
– Sunt astronom, a zambit orbul.
– Nu inteleg, m-am balbait.
Orbul cel intelept si-a pus mana pe piept si mi-a marturisit:
– Eu asta fac, cu asta ma ocup. Privesc aici toti sorii, toate lunile, toate stelele, toate lumile, galaxiile si universurile.

Comments on: "Cine esti, ce vrei si ce faci?" (1)

  1. […] Livia Trei povesti frumoase despre cine esti, ce vrei si ce faci. CINE ESTI? O femeie a intrat in coma si […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

