Pasiunea si zilele numarate

Intr-un videoclip motivational, care se numeste ”Pasiune”, ne vorbesc bolnavi de cancer in faza terminala. Ce legatura poate fi intre pasiune, intre pasiunea de a trai si zilele numarate ale unui om?

”Nu regretam lucrurile pe care le facem in viata, pe patul mortii, ci lucrurile pe care nu le facem.”

Declaratiile unui bolnav de cancer in faza terminala: ”Va asigur ca am facut multe lucruri prostesti si niciunul nu m-a deranjat, nici toate greselile sau gogomaniile de care ma rusinam n-au contat. Anul trecut, in luna august, mi s-a spus ca mai aveam intre 3 si 6 luni de trait. Cineva mi-a spus, dat fiind acest prognostic: extraordinar, ai invins moartea! Nu invingem moartea traind mai mult, invingem moartea traind frumos si din plin.

”Singura cale de a supravietui eternitatii este de a fi capabil sa pretuiesti fiecare clipa.”

”Pentru ca moartea va veni la noi toti. Intrebarea este ce facem noi intre momentul nasterii si acela al mortii noastre? Fiindca, atunci cand vine moartea, e prea tarziu sa faci toate lucrurile pe care ti le-ai dorit.”

”Cand aveam 17 ani, am citit un citat care spunea sa traiesti fiecare zi ca si cum ar fi ultima. Intr-o zi, chiar va fi ultima zi. De atunci, in ultimii 33 de ani, m-am uitat in fiecare dimineta in oglinda, intrebandu-ma: daca azi ar fi ultima zi din viata mea, as vrea sa fac ceea ce urmeaza sa fac?

Sa-ti amintesti ca vei muri e cel mai bun mod, pe care-l stiu, de a evita capcana de a crede ca ai ceva de pierdut. Esti deja gol, nu exista niciun motiv sa nu urmezi ce-ti spune inima. Ai nevoie sa-ti descoperi pasiunea. Multi dintre voi au facut-o deja, multi urmeaza s-o faca mai tarziu, multi vor astepta pana la 30-40 de ani, dar nu renuntati sa va cautati pasiunea, fiindca dupa tot ce faceti urmeaza moartea.”

”Scopul este motivul calatoriei tale, pasiunea este focul care-ti lumineaza drumul.”

man-1069219_960_720

Actorul Will Smith: ”Cand eram mic, parintii imi spuneau mereu ca pot fi orice imi doresc sa fiu, ca pot face orice imi doresc sa fac, dar eu nu i-am crezut. Cu toate astea, m-am dus in lume, mi-am pastrat capul sus, am stat acolo, am privit oamenii in ochi si le-am vorbit ca si cum as merita tot ce are planeta asta de oferit. Vreau sa le spun copiilor si oamenilor care ne urmaresc ce a zis Confucius: ”Cel care spune ca poate si cel care spune ca nu poate au amandoi dreptate.” Vreau sa pastrati in inima constiinta ca puteti. Sa stiti ca puteti.”

”Cand mori, nu insemna ca pierzi lupta impotriva cancerului. Invingi cancerul prin felul in care traiesti, prin motivatia pentru care traiesti si prin modul in care o pui in aplicare.”

”Descopera-ti pasiunea si urmeaz-o! Nu vei descoperi aceasta pasiune in lucruri, n-o vei gasi in bani, deoarece, cu cat vei avea mai multe lucruri si mai multi bani, te vei uita in jur, vei compara si mereu va fi cineva care va avea mai mult.”

”Daca nu faci viata altcuiva mai buna, atunci iti pierzi timpul. Viata ta va fi mai buna facandu-le-o altora mai buna.”

”Primul pas e sa crezi in tine, inainte sa creada oricine altcineva. Sa fii realist e cel mai comun drum spre mediocritate. De ce sa fii realist? Care-i rostul?”

”E drumul tau si numai al tau, altii pot merge alaturi de tine, dar nimeni nu poate merge in locul tau.” (Rumi)

Comments on: "Pasiunea si zilele numarate" (2)

  1. Trist intr-un fel, foarte adevarat insa si de reamintit zilnic (daca e posibil). Multumim. Sanatate maxima si toate cele bune!

    Apreciază

  2. […] Livia Intr-un videoclip motivational, care se numeste ”Pasiune”, ne vorbesc bolnavi de cancer in faza […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

