Trei povesti

Nefericirea

Prietena mea imi povesteste despre o colega nefericita, care i s-a plans ca are grija de soacra ei, o femeie blanda si buna, cu inceput de Alzheimer. In fiecare dimineata, soacra o intreaba: „Mama, vrei sa-ti fac o cafea?”, iar colega ii repeta, de fiecare data: „Nu, imi beau cafeaua la munca.” Si hohoteste, necajita, plangandu-se ca nu mai poate, ca nu mai vrea sa repete acelasi lucru, in fiecare zi.

Prietena mea mai sa izbucneasca in ras. Nu, viata nu e tragi-comica, ce simtim si ce gandim noi despre ea ar putea fi asa. Ma duce gandul la filmul „Ziua cartitei”, in care un om e silit sa retraiasca aceeasi si aceeasi zi, la fel, doar reactiile sale putand fi diferite.

Atingerea

Un baietel ne intrerupe povestirea. Se repede cu zambetul pana la urechi, de o autenticitate mai mare decat ar putea fi vreodata puritatea aurului, catre caruciorul in care fiica-mea, Dharma, doarme linistit. Intinde manutele spre ea, s-o mangaie, s-o atinga. Bunica il opreste si ii aminteste ca are mainile murdare. De la joaca, de la dat pe tobogan. Il intreaba daca fetita e frumoasa si el confirma, parca intrerupt din a o privi. Baietelul are ochii mari ca niste galaxii adanci. Te inghite cu totul din privire. Il cheama Luca. Bunica ii sechestreaza manutele. Dharma se trezeste, il priveste si ii zambeste senin. Baietelul ii zambeste, bucuros de contact.

Zambetul

Conctactul uman. Aceasta ecuatie cu doua galaxii necunoscute. Prietena mea imi spune ceea ce aproape orice femeie a simtit macar o data: ca barbatul ei nu o imbratiseaza cand ar vrea, cand ar avea nevoie, cat ar avea nevoie. Ii confirm ca am simtit si eu la fel, uneori. Pentru ca suntem diferiti. Ne oprim brusc, amandoua in acelasi timp, ne uitam una la cealalta, izbucnim zdravan in ras si ne imbratisam in mijlocul strazii.

Nu e niciodata nevoie sa fie precum vrem. Iar asta nu inseamna deloc ca nu primim ce avem nevoie. Si chiar nu conteaza deloc nici daca am avea mainile murdare. Conteaza doar sa intindem mana. Larg deschisa. Deschisa spre atingere. Exact asa cum este ea.

hands

Comments on: "Trei povesti" (2)

  1. LOVE U (cu mana pe buba!)

    Apreciază

  2. Reblogged this on Camelia Angels.

    Apreciază

Lasă un răspuns

