Unii medici au recunoscut ca nu se poate preveni cancerul pancreatic, ca aparitia sa este din “ghinion”, iar diagnosticarea se cam face in ultimele stadii. Se tot vehiculeaza ideea ca bogatul si renumitul Steve Jobs a ales terapiile alternative in locul alopatiei si a sfarsit rapus de cancer pancreatic. Asa ca se trage concluzia: “Huooo, terapii alternative, traiasca medicina, chirurgia, chimioterapia!”

Bogatul si renumitul Steve Jobs a trait aproape 8 ani in simbioza cu al sau cancer pancreatic, pe cand bogatii si renumitii Luciano Pavarotti si Patrick Swayze, diagnosticati cu cancer pancreatic, au ales chimioterapie, inclusiv un nou tip de chimioterapie experimentala in cazul actorului, si au murit in decurs de 1 an.

Angelina Jolie e diva a carei mostenire genetica include, pe langa picioare lungi, ochi de felina si buze senzuale, si o mutatie ereditara a genei BRCA. Mama, matusa si bunica ei au murit in urma cancerului provocat de aceasta rara mutatie genetica.

Actrita a devenit un model de femeie “responsabila”. Fiindca, pentru a-si conserva viata, pentru a-si asigura supravietuirea si a nu pati ce au patit rudele sale apropiate, s-a apucat sa-si cioparteasca trupul sanatos. Mai intai si-a facut dubla mastectomie, apoi si-a scos si ovarele. Si-a pastrat uterul doar pentru ca in familia sa nu au existat cazuri de cancer uterin. A intrat in menopauza fortata, are fixat in uter un dispozitiv care ii administreaza progesteron si poarta o pompa care ii administreaza estrogen, spre a-si pastra echilibrul hormonal. S-a operat din frica pentru viata si siguranta ei si acum e glorificata ca sex simbol al medicinei si al preventiei. Sau al ciopartirii preventive.

bustJurnalistul Vlad Mixich, care detine studii medicale si de psihologie, compara modul in care servesc drept exemple personale Angelina Jolie si Olivia Steer. In primul rand, domnul Mixich, in calitatea sa de domn, putea face apologia Angelinei Jolie si fara a o ataca pe Olivia Steer. In al doilea rand, domnul Vlad afirma: “Spre deosebire de Angelina Jolie, doamna Steer nu îşi foloseşte notorietatea pentru a răspândi încredere, ci frică.”, desi mie imi pare a fi fix invers. Fiindca nu vad ce alt motiv, decat frica, ar determina un om sanatos sa se apuce sa-si cioparteasca trupul preventiv. In al treilea rand, ma intreb cum poate fi cineva absolut sigur ca extirparea sanilor si a ovarelor va preveni, in cazul Angelinei Jolie, cancerul? Orice alt tip de cancer decat cel determinat de gena cea rara. Fiindca viata nu prea poate fi prevenita. Moartea, nici atat. Si amintesc din nou cazurile bogatilor si renumitilor Luciano Pavarotti si Patrick Swayze, pe care medicina, operatiile si chimioterapia nu i-au putut salva, la fel cum n-au putut salva multi, foarte multi alti oameni bogati si renumiti.

Sustin toate acestea in calitate de femeie care ar fi trebuit, conform medicinei si preventiei, sa nu mai aiba sanii intregi la ora actuala, ba chiar sa nu mai poata scrie acest articol. Eu, draga domnule Vlad Mixich, am fost “responsabila”, la fel ca Angelina. M-am dus la control medical. Am facut multiple ecografii mamare.

Stiti de ce? Fiindca inca aveam incredere in medicina si voiam certitudini, asigurari, voiam sa previn aparitia metastazelor, a altor forme de cancer, a altor boli. Avusesem melanom malign si continuam sa traiesc in pofida celor 4 luni pe care mi le dadusera medicii, dupa ce refuzasem, pe proprie raspundere, chimioterapie preventiva, Interferon si extirparea ganglionului santinela. Ulterior am renuntat si la monitorizari.

Stiti de ce? Fiindca incepuse sa-mi placa sa traiesc pur si simplu, fara numar (de zile sau luni), fara sa mai verific nimic, fara frica, acceptand ca voi trai cate zile imi va da Dumnezeu, avand in vedere ca oricum depasisem cate zile imi dadusera medicii. Fiecare zi pe care o traiam peste cele 4 luni era oricum bonus si atunci de ce nu m-as fi bucurat de ea, in loc sa o irosesc pe la medici?

Mi s-a descoperit un nodul la sanul stang. Medicul mi-a spus ca e benign, cicatrizat, si totusi mi-a recomandat sa-l scot. Eu, ignoranta si fara studii medicale, n-am priceput rostul, asa ca am lasat nodulul acolo unde era si am preferat sa nu ma operez.

Dupa o vreme, la un alt control, mi s-a descoperit un alt nodul, la sanul drept, care crestea vizibil si putea fi sau deveni malign. La fiecare control, medicul a masurat dimensiunile acestui nodul si de fiecare data constata cum crestea si tot crestea. Medicul clatina din cap si ma tot avertiza ca nodulul era potential malign, iar eu potential inconstienta, fiindca refuzam iar extirparea si alegeam acceptarea, continuand sa consider fiecare zi un bonus.

N-am facut nimic altceva, din punct de vedere medical, decat aceste analize. Nici macar nu am respectat sau urmat vreo regula sanatoasa de viata. Eram in plin proces de divort, nu prea mancam sau mancam mancare nesanatoasa, dar cel mai grav e ca fumam cam patru pachete de tigari pe zi.

Totusi ceva am facut, stiti ce? Nu mi-a pasat, n-am incercat sa-mi salvez viata si nu m-a speriat perspectiva ca as putea-o pierde. Am cautat sa descopar in mine cauzele profunde ale somatizarii. M-am rugat mult, am plans mult. Nici macar nu m-am rugat pentru salvarea vietii mele. M-am rugat doar pentru puterea de a accepta tot ceea ce traiam, asa cum era. Fara numar. Asta a fost tot.

Dupa cateva luni, la un nou control, medicul a ramas siderat. Nodulul potential malign, de la sanul stang, cat si (culmea!) nodulul cicatrizat de la sanul drept descrescusera cu doi milimetri. Medicul mi-a strans mana si mi-a multumit ca l-am ales spre a fi martor la aceasta evolutie, la efectul alegerilor mele “inconstiente”, “iresponsabile”, pline de ignoranta. Neavand absolut nicio explicatie, din punct de vedere medical, m-a intrebat ce mama naibii facusem si a ramas, la propriu, cu gura cascata cand a auzit.

De cand medicii mi-au dat 4 luni, in urma melanomului malign, au trecut 7 ani. De cand am refuzat extirparea nodulilor si ciopartirea trupului meu, au trecut 3 ani. Daca ii ascultam pe medici, daca eram “responsabila”, “constienta”, preventiva, azi sanii mei ar fi fost ciopartiti. Absolut inutil, precum s-a dovedit ulterior.

N-am facut cancer pulmonar, in urma celor patru pachete de tigari, in schimb se intampla sa faca unii nefumatori, in timp ce o femeie care a detinut recordul de varsta, traind 122 de ani, a fumat de la 21 pana la 117 ani, cand s-a lasat fiindca ii era incomod sa le ceara altora un foc! Cum e posibil asa ceva, din punct de vedere medical?!

De aia nu mai cred in preventie. Nu mai pot crede orbeste in medicina. Chiar daca am trait toate acestea, fireste ca nu-mi fac iluzii ca voi trai vesnic, ba nici macar pana la 122 de ani, fumand. Dimpotriva! Pentru mine a fost un bonus, repet, fiecare zi traita dupa cele 4 luni “regulamentare”. Iar cel mai mare bonus a fost sa nasc un copil perfect sanatos, in conditiile in care medicii ma sfatuisera sa nu fac copii, iar in timpul sarcinii mi-au pus diagnosticul eronat de placenta praevia.

Nu mai cred nici ca genetica determina 100% ceea ce suntem si mai ales ceea ce alegem sa devenim. Bunica mea a murit de cancer. Si mama ar fi putut sa moara, dar a indraznit sa n-o faca, contrazicand medicina, atunci cand i s-au mai dat 5 ani de viata, in urma diagnosticului de BPOC, din cauza fumatului.

Pe atunci, eu ma dadeam de ceasul mortii, nestiind ca urma sa ticaie la propriu si in cazul meu, si o tot bateam la cap pe mama sa fie “responsabila” si “constienta”, trimitand-o la medic, unde i s-a prescris o reteta permanenta de medicamente. A folosit vreo luna, doua, inhalatorul, apoi a refuzat sa mai mearga la medic, sa mai foloseasca inhalatorul si sa ia medicamentele de pe reteta, de capul ei si pe cont propriu. Iar eu o acuzam ca e inconstienta si iresponsabila!

Asta se intampla in urma cu 8 ani. BPOC-ul inseamna obstructia cronica a cailor respiratorii. Pana sa “moara” in decurs de maxim cinci ani, mai intai mama urma sa devina incapabila, treptat, sa depuna orice efort fizic, sa nu-i mai ajunga aerul sa urce scarile, pana la a nu se mai putea da jos din pat. Ce sa vedeti, draga domnule Mixich?! Mama are tupeu, zau, asa! Urca pe munte si astazi, ba chiar urca scarile cu nepoata de 8 kilograme in brate si are o rezistenta fizica pe care ar invidia-o multi tineri.

Acestea fiind spuse, ma indoiesc de preventie, ma indoiesc de medicina, ma indoiesc de terapiile alternative, ma indoiesc de orice poate fi pus la indoiala, inclusiv de mine, dar n-am absolut nicio indoiala ca, dintr-o cauza sau alta, intr-o buna zi voi muri. Si eu, si mama, ba chiar si Angelina Jolie. Ma intereseaza mai mult ce fac in fiecare zi-bonus. In calitate de femeie, am ales sa-mi pastrez sanii la locul lor. Am devenit mai interesata de calitate decat de durata sau lungime. In calitate de barbat, sunt sigura ca intelegeti perfect ce vreau sa spun, stimate domnule Vlad Mixich.

Later edit:

Precum ma asteptam, in urma acestui articol, niste oameni au inteles ca TREBUIE sa fie alegerile dupa chipul si asemanarea unora ca Angelina sau a unora ca mine. Care “eu” este doar “a lucky bitch”, nu-i asa? 🙂 Calea aia de mijloc nu se vede, de acolo, de la windows-urile voastre, oameni buni? Calea VOASTRA nu se intrezareste deloc la orizont? Cine zice ca TRE’ sa alegeti intr-un fel sau in altul, care fel tine de experienta altuia? Da’ ce-i viata, o reteta culinara? Cine zice sa alegeti ceva care va poate suna extremist? Alegeti-va calea VOASTRA, unica si personala, responsabila si informata. Mergeti la medic, la plafar si/sau oriunde doriti. SI/SAU chiar poate fi o cale de mijloc, in sine. Doar ca nu merge si/sau FRICA, in combinatie cu orice altceva alegeti, fiindca o sa ramana DOAR frica atotstapanitoare si puternica si vor ajunge rapid neputinciosi atat medicul, cat si plafarul si/sau ce mai vreti si alegeti voi. Atat vreau sa spun, sper, pe inteles!

Comments on: "Angelina Jolie, sex simbolul ciopartirii preventive" (35)

  1. Pentru cine mai crede ca medicina alopata l-ar fi „salvat” pe Steve Jobs, uitati-va la aceasta prelegere:

    Apreciază

  2. Dupa cum fiecare ne traim vietile diferit, fiecare avem dreptul de a ne trai si bolile si suferintele diferit. De ce sa pretindem ca exista o singura cale buna?

    Apreciază

  3. Vreau sa raspund domnului anonim cu pseudonimul Acelasi eu privitor la fraza ” Ce faceţi acum este să anulaţi milioane şi milioane de ore petrecute în cercetare medicinală…” cu intrebarea :
    – Te-ai gandit domnia ta vreodata ca aceste milioane, nu numai de ore , ci si de valuta ( dolari ) care se spala in fiecare an ( conform relatarilor din acest articol :http://www.curemelanoma.org/assets/Uploads/MRA-Informational-Sheet-7.10.14.pdf ) se spala, deci pe capul prostimii contribuabile ,fara vre-un rezultat bun si concret de care aceasta ( prostimea, adica oamenii de rand ca mine si ca dumneata, probabil) sa poata beneficia cat de cat ? Daca te-ai gandi, imposibil sa ti se para acest lucru altfel decat revoltator ! Si te-ai gandi de mai multe ori inainte sa postezi un comment la un articol motivational excelent

    Apreciază

  4. Un cuvant pentru Monica, dar si pentru toti ceilalti, in pragul zilelor de Pasti la romani ; Ce-ar fi fost daca omenirea s-ar fi oprit de a practica necredinta in Creatorul Vindecator chiar atunci, cand El si-a demonstrat dragostea Lui calitativa si cantitativa umbland pe pamant in mijlocul oamenilor ?
    Cine-si poate inchipui macar pe ce lume am fi trait noi, urmasii , in aceste zile ? Apostolul Pavel ne-a dat cel putin o idee : „Dar, dupa cum este scris: „Lucruri pe care ochiul nu le-a vazut, urechea nu le-a auzit, si la inima omului nu s-au suit, asa sunt lucrurile pe care le-a pregatit Dumnezeu pentru cei ce-L iubesc.” (1Cor.2:9) Citim in continuare : „. Noua insa Dumnezeu ni le-a descoperit prin Duhul Sau. Caci Duhul cerceteaza totul, chiar si lucrurile adanci ale lui Dumnezeu.
    In adevar, cine dintre oameni cunoaste lucrurile ( personale ale) omului, afara de duhul omului care este in el? Tot asa, nimeni nu cunoaste lucrurile lui Dumnezeu, afara de Duhul lui Dumnezeu.
    Si noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul care vine de la Dumnezeu, ca sa putem cunoaste lucrurile pe care ni le-a dat Dumnezeu prin harul Sau.
    Si vorbim despre ele nu cu vorbiri invatate de la intelepciunea omeneasca, ci cu vorbiri invatate de la Duhul Sfant, intrebuintand o vorbire duhovniceasca pentru lucrurile duhovnicesti.( spirituale )
    Dar omul firesc nu primeste lucrurile Duhului lui Dumnezeu, caci pentru el sunt o nebunie; si nici nu le poate intelege, pentru ca trebuie judecate duhovniceste.”

    Apreciază

  5. Daca cei care contrazic acest articol ar incerca sa-l citeasca pe Serghei Lazarov poate ar intelege de unde vin bolile ,de ce copii de 1.2.3 ani se imbolnavesc de boli incurabile simulte alte lucruri cum suntem noi oamenii construiti samd….Si pana la urma acest articol este opinia unei persoane ,fiecare decide ce face cu viata ei,nu?!

    Apreciază

  6. Dragă Livia,
    Cu sinceritate ţin să te anunţ că te-ai născut în secolul greşit. Ce ar fi să oprim evoluţia medicinei în stadiul de Evul Mediu? Să continuăm să credem în aşa-zisele „pământuri blestemate”? Să nu ne mai vaccinăm copiii? Bolnavii de diabet să nu îşi mai administreze insulină şi multe alte tratamente chiar şi preventive care ne pot lungi viaţa. Să oprim, să renegăm şi să refuzăm tratamente pentru care milioane de oameni au murit.
    Acei oameni pe care îi găseşti tu incompetenţi, au învăţat o viaţă ceea ce tu prezinţi aici în câteva rânduri. Cazul tău e un exemplu clar de viaţă nesănătoasă şi iresponsabilă şi cred că ar trebui să studiezi şi tu medicina, dacă tot îţi permiţi să te dai exemplu pentru toată lumea. Faptul că tu ai ales să fi nu fi „ciopârţită”, nu trebuie să fie un exemplu sănătos pentru toate femeile. Ţi-ai asuma moartea tuturor femeilor care pot fi tratate cu succes, doar pentru că asta e părerea ta? Cu siguranţă „logica” ta îţi dictează ca atunci când îţi rupi o mână să crezi că osul se va regenera de la sine, fără intervenţia unui medic care să îl aşeze în poziţia normală. Presupun că tot tu, atunci când observi o carie, te rogi să dispară de la sine, chiar până în stadiul în care nu poţi dormi noaptea din cauza durerii. Revenind la iubitul nostru secol XXI şi la Angelina Jolie, ţin să te informez că uneori frica este un model de responsabilitate. O femeie care are o mutantă a genei BRCA1 prezintă o probabilitate de 60% să facă un cancer de sân. Gena este situată la nvelul cromozomului 13, iar gena BRCA2 a cărei mutantă determină canceru mamar asociat cu cel ovarian este situată la nivelul cromozomului 17. Dar evident că pe tine nu te interesează numai felul în care poţi împroşca cu noroi un caz particular, care probabil că a făcut mai mult bine decât cuvintele tale de pe blog.

    Apreciază

    • Draga Monica,
      1.Dupa greselile de ortografie, sigur n-ai studii medicale, fiindca ma indoiesc ca un om cu studii superioare nu cunoaste gramatica elementara. Asa ca voi lua parerea ta drept o simpla parere, care se vrea, de fapt, „avizata”.
      2.Daca tu consideri ca niste excizii efectuate pe un corp SANATOS reprezinta preventie si responsabilitate, atunci eu iti doresc multa, multa sanatate.
      3.Daca atat ai inteles din articolul acesta, ca e vorba despre a nu merge la medic, a refuza tratamente, samd, inclusiv dupa ce am adaugat explicatiile din „Later edit”, inclusiv dupa disclaimerul acestui blog, cred ca n-are niciun sens sa mai vizitezi sau sa mai citesti ce postez.

      Apreciază

  7. Da, Livia, fain spus.
    Ma bucur ca i-ai raspuns d-lui Mixihc (sau cum se scrie).

    Apreciază

  8. Costi Holospin said:

    Totul este relativ, fizica Newtoniana este depasita, biologia Darwiniana este depasita, teoria lui Pavlov este depasita, medicina alopata este depasita. Oamenii de stiinta fac experimente pe celula insa comenzile celulei vin din afara ei din (campul morfoenergetic) deci boala ataca campul si corpurile subtile si dupa aceea ajunge in corpul fizic, de aici rezulta clar ca perceptia, gandul au o infuenta decisiva in viata noastra, perceptia ne modeleaza viata si realitatea in care traim.

    Apreciază

    • EXACT despre asta este vorba! Iti multumesc Costi. Alopatia e intru totul orientata asupra efectelor si despre cauze balbaie cateva chestii extrem de vagi, pe care le repeta ca o moara stricata in aproape orice fel de „boala”. Dar oamenii sunt diferiti, afectiunile lor sunt diferite, modul in care corpul fiecaruia raspunde este diferit, dar mai ales harta proceselor psiho-emotionale si viata fiecarui om sunt diferite.

      Apreciază

      • Intr-o vreme, timp de mai multe luni am suferit de junghiuri intercostale extrem de dureroase, pur si simplu imi taiau respiratia, noroc ca ma tineau doar cateva secunte. Dupa luni de zile, prietena mea vazand cum ma schimonosesc de durere, m-a dus la un medic cardiolog. Nu ai nimic la inima, totul este OK, stai linistita ca nu mori, ce ti-e frica de moarte ? Ne-a *tratat* cu un banc despre ardeleni, am ras sa ne prapadim nu alta. Pe strada, spre casa, frig intepator, fulgii rari cadeau frumos pe asfalt, lumina de miere, noi, inca, razand de bancul doctorului. Din seara aceea minunata, junghiurile mele au disparut pentru totdeauna.

        Apreciază

  9. minunat articolul.
    Si totusi preventia, echilibrul, alimentatia sanatoasa si mai ales PUTINA, timp pt miscare si sport, diminuarea chimicalelor din viata noastra, timp pt rugaciune (meditatie) si voluntariat fac diferenta.

    Am crescut in frica, frica din eprioada comunista. Haideti sa o lasam in urma.

    Apreciază

  10. Excelent articol! Eu am fost la un curs de Noua Medicina Germana si acolo se explica exact cum se produce un cancer. Oricat s-ar cioparti cineva si ar lua masuri de preventie, daca nu are grija sa-si schimbe modul de gandire si sa-si rezolve conflictele, tot degeaba. Dar trebuie sa ai o minte foarte deschisa ca sa intelegi toate acestea.

    Apreciază

  11. Cancerul lui Steve Jobs a fost unul care putea fi tratat si vindecat. Cancerul lui Swayze a fost unul galopant, si de la inceput medicii i-au dat putine sanse, de aceea a si apelat la tratament experimental. Daca scrie „cancer pancreatic” nu inseamna ca toate sunt la fel, exista o serie de tipuri. Dar cum recunoasteti singura ca sunteti neinformata, e normal sa faceti confuzii si sa-i bagati pe toti in aceeasi oala.

    Ca ati avut un noroc chior si sunteti sanatoasa nu inseamna nici pe departe ca toata lumea ar trebui sa faca la fel. Cand este vorba de statistica nu conteaza cazurile exceptionale, ci cele majoritare. Cand medicina nu era avansata ca astazi, media de viata era mai mica de 50 de ani.

    Nu toata lumea care are predispozitie genetica trebuie sa-si inlature, daca e posibil, partile posibil afectate pe viitor. Sunt multe aspecte de luat in calcul. Angelina Jolie avea un risc foarte mare de a face cancer, de peste 85%. Cineva care are un risc de 20%, de exemplu, nu trebuie neaparat sa recurga ca solutii extreme, ci doar sa isi faca mai des controale. Iar Angelina Jolie a recurs la acest gest deoarece a fost foarte afectata de moartea mamei ei, si nu doreste ca cei multi copii pe care ii are sa treaca prin ce a trecut ea. Exista si persoane care nu sunt interesate de propria persoana, ca dumneavoastra, care daca au norocul sa fie sanatoase, bine, daca nu, asta e, ghinion.

    Apreciază

    • Egal cancer pancreatic in cazul amandurora, una dintre cele mai rapid ucigatoare forme de cancer, in cazul careia medicina nu prea are solutii. Deci nu se poate spune ca Jobs a avut un tip de cancer care putea fi tratat si vindecat. In „oala” de deces in decurs de 1 an au intrat Pavarotti si Swayze, dar nu Jobs. E o diferenta, totusi. 8 ani comparativ cu 1 an ar trebui sa dea de gandit, chiar si unei persoane neinformate si fara studii medicale. M-a preocupat mult cazul lui Steve Jobs si chiar am aflat multe informatii, extrem de interesante, despre medicul care l-a tratat, despre schemele sale de tratament, samd, de la cineva care a avut acces direct la aceste informatii.
      Alegerile mele s-au bazat pe logica, pe studiu de sine, pe asumarea responsabilitatii. Dar depinde ce inseamna aceasta responsabilitate pentru fiecare. Asa ca, te rog, pastreaza-ti „norocul chior” pentru tine.
      Vorbesti de statistica si de medie de viata, dar tocmai tu bagi astfel oamenii in aceeasi „oala”. Nu toti oamenii traiau 50 de ani, nu crezi? 🙂
      Legat de copiii Angelinei, ma indoiesc ca e un exemplu tocmai bun pentru ei faptul ca mama lor a ales sa-si cioparteasca trupul SANATOS. Daca ne-am face analize amanuntite, stii cate si mai cate am putea descoperi in corpul nostru? Stii ca pana si rezultatul acestor analize este extrem de relativ, poate fi influentat de starea noastra din acel moment, de alimentatia, somnul si nivelul de stres din ultimele zile, samd? Si unde am ajunge daca am scoate tot ce putem din noi? La o stare perfecta de sanatate? Ma indoiesc…
      Draga Ella, m-ai facut sa zambesc si iti multumesc. Fiindca ma consideri o persoana neinteresata de propria persoana. Eu ma consider fix invers: o persoana foarte responsabila de propria persoana. Probabil te-ai referit la faptul ca am scris ca nu mi-a mai pasat. Dar acest lucru poate fi interpretat in foarte multe feluri, iar tu ai ales sa-l interpretezi in felul tau. Daca ma intrebai ce a insemnat pentru mine faptul ca nu mi-a pasat, iti raspundeam ca am pus acceptarea mai presus de viata mea. Nu mi-a mai pasat de frica, intelegi?
      E optiunea fiecaruia sa considere propria viata o ruleta de noroc/ghinion sau sa-si asume deplina responsabilitate asupra a tot ce traieste.
      Iti doresc toate cele bune, sanatate, binecuvantare si multa bucurie. Cu drag.

      Apreciază

      • Gresesti enorm cand spui „egal cancer pancreatic in cazul amandurora, una dintre cele mai rapid ucigatoare forme de cancer”, tocmai pentru ca nu ai studii medicale. Sunt 2 forme de cancer diferite, in stadii diferite , iar diferenta de timp de supravietuire da de gandit numai celor neinformati (fara studii medicale) (http://edition.cnn.com/2011/10/06/health/conditions/pancreatic-cancer-steve-jobs/). „Norocul” tau este ca ai mers la medic si ca un medic te-a convins sa accepti excizia chirurgicala intr-un stadiu incipient. Conform rezultatului a fost stadiul I si in acest caz, mi se pare ireal (putin spus) ca un medic sau mai multi au putut estima in termen de luni de zile supravietuirea ta. Cat despre nodulii mamari, ecografia nu pune un diagnostic de certitudine, ci semnaleaza o suspiciune. Sunt medic, nu cred orbeste in medicina si nu recomand nimanui acest lucru. Am avut o mama care a murit la 5 ani de la mastectomia (extirpare totala a sanului) efectuata pentru un cancer de san si am o matusa (sora mamei) care traieste dupa 14 ani de la sectorectomia (extirpare partiala a sanului) efectuata pentru un cancer de san, stadiu similar. Pentru o perioada de timp, mama a ales medicina alternativa, dar asta nu a ajutat-o. Vei spune pe buna dreptate ca nu e suficient si asa este, sunt multi alti factori care dicteaza evolutia, dar te rog sa aplici aceeasi judecata si cand compari alte cazuri de cancer care tie iti par la fel. Si daca accepti ca fiecare decide pentru sine, nu o mai judeca pe Angelina Jolie (asa cum reiese din articolul tau). Nici tie nu ti-a placut cand ai simtit ca esti judecata de Ella, mai sus.Fiecare are „logica ” lui. Ma bucur pentru tine ca experienta prin care ai trecut te-a „eliberat” si ai ales o noua viata, dar eu nu cred orbeste ca ACEST lucru te-a „salvat” si pot sa spun ca nu iesi din statistici (coespunzator stadiul tau). Sanatate si viata lunga!

        Apreciază

    • Atunci de ce sa nu-si scoata si ficatul si plamanii si toate organele? Ca doar exista riscul sa faca cancer, nu?

      Apreciază

  12. Va recomand cartea „The Journey”. S-ar putea sa existe o explicatie psihologica pentru ce vi s-a intamplat. Din propria experienta pot sa confirm ca doctorii in ziua de astazi vor sa vada o boala acolo unde nu exista neaparat una, induc frica de boala in oameni, care in cele din urma ii doboara si nu boala in sine. Felicitari pentru articol!

    Apreciază

  13. Si inca ceva: copii de 1,2,3 ani care fac boli incurabile tot din cauza mintii o fac? Si ar trebui sa viata as cum e si sa-si doreasca sa traiasca si ar fi suficient ca sa se faca bine? Haideti sa nu exageram lucurile astea…

    Momentan nimeni nu stie exact cum/de ce sa produc bolile incurabile. Tot ce exista pe piata sunt speculatii si fiecare organism reactioneaza in felul lui la boala si tratament.

    Si ce treaba aveti dvoastra cu Angelina Jolie? E corpul ei si viata ei, de ce trebuie sa o judecati ca a ales operatiile?

    Si eu daca as avea copii si as sti ca ma pot imbolnavi si muri destul de repede, as incerca sa aman momentul. Si nu pentru mine.. Dar pentru cei din jur care or sa sufere mai mult decat mine dupa ce eu o sa mor.

    Iar ca si post scriptum, puteti citi pe net despre o multime de cancere care descoperite in stadiu incipient si operate au fost vindecate. E plin netul de astfel de experiente.

    Apreciază

    • Draga Elia, in cazul copiilor, vorbim despre mintea parintilor. Este explicata treaba asta in foarte multe carti. Stiu ca asumarea deplinei responsabilitati pentru tot ce suntem, tot ce traim si tot ce cream nu e o treaba asa de usoara.
      „Nimeni nu stie exact cum se produc bolile incurabile”? Ba sunt chiar foarte multi care le explica si sunt multi care au invatat pe pielea lor sa si le explice. Cum? In primul rand prin asumarea responsabilitatii. Inclusiv si mai ales in ce priveste frica. Medicul nu sfatuieste bolnavii sa renunte la stres?
      Pe Angelia Jolie o admir, in calitate de om, actrita, femeie, dar nu admir faptul ca a devenit un simbol al fricii. In timp ce ea insasi se considera puternica pentru alegerea de a-si cioparti trupul si declara „There’s nothing to fear.” Ne putem opera, chiar trupul sanatos, dar cata vreme exista frica, de ce ti-e frica nu scapi, intr-un fel sau altul.
      Pentru mine conteaza mai mult CUM traim decat CAT traim. Fiindca, pana la urma, CUM traim influenteaza direct si CAT traim. Cati oameni ar putea trai fericiti in locul lui Nick Vujicic, care s-a nascut fara membre?
      Cancerul meu NU era in stadiu incipient, era Clark III. M-am operat. Apoi am invatat multe. Nodulul de la san era potential malign in stadiu incipient. Am refuzat sa-l operez. Acestea sunt alegerile mele. Nu s-au bazat pe niciun loz castigator, ci pe logica. Iti doresc multa sanatate, liniste si pace cu fricile. Cu drag.

      Apreciază

      • Ai inteles gresit.Clark-ul nu determina stadiul, el este un factor de prognostic suplimentar, in anumite situatii. Indicele Breslow este cel care este luat in considerare pentru stadializare.

        T1: grosimea tumorii Breslow < 1mm
        Stadiul I T1 N0 M0 (T=tumora, N=limfoganglioni, M=metastaze)
        PET-CT nu a evidentiat metastaze, deci N=0, M=0.
        T=1 conform indicelui Breslow (grosimea tumorii) 0,9mm.
        Stadiul I este un stadiu incipient. Dupa datele pe care tu le-ai furnizat, a fost un stadiu I.

        Melanomas less than 1.00 mm in thickness are regarded as being ‘thin melanomas’ and generally have an excellent prognosis. Thicker lesions are associated with a far more ominous prognosis; the 10-year mortality for lesions thicker than 3.5 mm is 65%.("Weedon's Skin Pathology, 2010")

        Apreciază

        • Adina, o intrebare si dupa aceea iti raspund mai amanuntit. Ai studii medicale, draga mea? Ce fel de studii, mai exact, ca sa facem cunostinta, fiindca tu ma cunosti pe mine prin intermediul deschiderii de pe acest blog, in schimb eu nu te cunosc pe tine.

          Apreciază

        • Adina, sa stii ca astept raspunsul tau cu mare interes, dar nu soseste! Ca sa inteleg in ce calitate iti expui astfel parerea. Te rog sa ne spui si sa ne lamuresti, pe mine si pe cei care citesc si urmaresc acest blog, daca detii studii medicale. Iar daca da, care sunt acestea. Mi-ai acordat mult timp, ai cautat diagnosticul, te felicit! Inseamna ca deja cunosti cate ceva despre mine, e normal sa vreau si eu sa cunosc ceva despre tine. Voi raspunde cat se poate de clar la ceea ce ai comentat, de indata ce imi vei raspunde la aceasta intrebare. Multumesc!

          Apreciază

        • Draga Adina, e a treia oara cand te rog si te invit sa imi raspunzi, sa facem cunostinta, sa-mi spui in virtutea caror studii medicale ma acuzi gratuit ca „am inteles gresit” si reinterpretezi dupa bunul tau plac diagnosticul meu, complet diferit fata de interpretarea medicilor (multi) care m-au consultat acum 7 ani.

          Apreciază

          • “Draga mea”, simt niste energii negative in mesajele tale ,ceea ce nu imi place, cu atat mai mult cu cat eu nu te-am “acuzat” si nici macar ironizat. Am spus ca ai inteles gresit, nu ca dezinformezi (asta ar fi fost o acuzatie). Am spus-o pe baza afirmatiei tale legate de Clark III pe care pare ca il echivalezi cu stadiul: “Cancerul meu NU era in stadiu incipient, era Clark III. ” Nivelul Clark arata profunzimea invaziei . Pentru stadializare ,in ceea ce priveste tumora, cel mai important factor este indicele Breslow, care se coreleaza cu starea limfoganglionilor si absenta/prezenta metastazelor pentru a avea imaginea de ansamblu. Din informatiile medicale pe care le-ai furnizat, nu reiese ca ai avut un stadiu avansat. …din informatiile tale, repet. Eu interpretez ce ai spus tu, nu medicii, intrucat eu nu am vorbit cu niciun medic care te-a examinat si nu am vazut niciun document medical. Am facut niste afirmatii care sunt verificabile. Studiile mele nu sunt verificabile (in spatiul internetului) si nu mi-ar creste credibilitatea in fata ta. Si daca am pierdut timp cat sa iti citesc 2-3 articole ( la care am ajuns intamplator), nu se cheama ca te cunosc. https://cancerstaging.org/references-tools/quickreferences/Documents/MelanomaSmall.pdf

            Apreciază

            • Adina, nu e nimic in neregula cu „draga mea”, sa stii. Nu era nicio energie negativa acolo. Chiar iti multumesc foarte mult pentru comentarii. Mi-ai atras atentia, m-am documentat, am luat in considerare tot ce mi-ai scris si iti voi raspunde nu doar printr-un comentariu, ci printr-un articol de pe blog. Toate cele bune.

              Apreciază

      • Foarte interesant spus „in cazul copiilor, vorbim despre mintea parintilor. Este explicata treaba asta in foarte multe carti”.

        Numai ca nu este si adevarat. Sunt familii cu oameni buni, linistiti si generosi care au nesansa sa sufere din cauza ca unul din copii e bolnav, asa cum sunt si mame betive si drogate care dau nastere la copii nedoriti dar sanatosi. Dati vina pe parinti pentru problemele copiilor lor doar ca sa va sustineti pana in panzele albe o teorie de doi bani.

        Apreciază

        • Ella, cu toata compasiunea pentru orice fel de suferinta ai tu, te anunt ca esti agresiva si tinzi sa jignesti. Daca o mai faci inca o data, sa nu te astepti sa mai permit comentariile tale. Si te mai anunt ca imi interpretezi vorbele dupa bunul tau plac. Termenul VINA, care este extrem de nociv, nu l-am formulat/pomenit deloc. Iar ceea ce tie nu ti se pare adevarat, ai toleranta sa le permiti altora sa considere adevarat. Fiindca eu NU te combat, nu te contrazic, nu te judec pentru optiunile tale si pentru modul in care gandesti. Tu incerci sa faci asta cu mine. Eu imi exprim parerea fara sa o leg de a ta, fara sa o atac si s-o jignesc pe a ta. Ba chiar ti-am raspuns civilizat, am acordat din timpul meu pentru asta, ca forma de respect pentru timpul tau de a citi sau de a comenta pe acest blog. Esti libera sa crezi ce doresti si esti libera sa nu mai vizitezi acest blog. Toate cele bune.

          Apreciază

  14. Acelasi eu said:

    Da, super tare… şi taică-miu şi-a dorit cu disperare să trăiască şi totuşi a murit de cancer abdominal în condiţii groaznice… Povestea asta, deşi frumoasă şi foarte inspiraţională, nu relevă decât o situaţie particulară, unicată poate, şi nicidecum nu trebuie să generalizăm tratamentul cu miserumpism la toate tipurile de cancer… Ce faceţi acum este să anulaţi milioane şi milioane de ore petrecute în cercetare medicinală…

    Apreciază

  15. ioana Zazloti said:

    Minunat raspuns unei rautati gratuite! Tot respectul si, viata de calitate atat cat va este sortit!

    Apreciază

  16. Super articolul. L-am citit cap-coadă pe nerăsuflate. Inconștientă sau nu, și eu evit la maxim vizitele la medic. Pentru liniștea mea…Mama a fost ciopârţită și a „supravieţuit” un an.

    Apreciază

  17. exista niste oameni care au ajuns la 100 de ani fumand. ce inseamna asta? nimic. ca si ciorna asta…

    Apreciază

  18. Steve Jobs a facut mai multe operatii, una in 2004 pentru extirpare si una in 2009, pentru transplant de ficat.
    Nu e OK sa dezinformati oamenii, mai ales ca in cazul cancerului nimeni nu stie nimic sigur. Asa ca daca tot vorbiti despre leacuri miraculoase, macar exemplele pe care le dati sa fie reale.
    Multa sanatate

    Apreciază

  19. Reblogged this on Andreea Stanciu and commented:
    Un ARTICOL MINUNAT! despre viata, despre dragostea de a trai, despre vindecare, despre oameni cu suflet frumos.
    Să-l citiți când e liniște în voi ca să-l puteți auzi…

    ,,Stiti de ce? Fiindca incepuse sa-mi placa sa traiesc pur si simplu, fara numar (de zile sau luni), fara sa mai verific nimic, fara frica, acceptand ca voi trai cate zile imi va da Dumnezeu, avand in vedere ca oricum depasisem cate zile imi dadusera medicii. Fiecare zi pe care o traiam peste cele 4 luni era oricum bonus si atunci de ce nu m-as fi bucurat de ea, in loc sa o irosesc pe la medici?,,

    Apreciază

Lasă un răspuns

