Draga Viata,

La inceput m-am mirat de cunostinta, cand ne-am intalnit. Nu prea iti pricepeam rostul, sincer, ce caut eu cu tine si ce cauti tu cu mine. Am incercat sa te cunosc, sa-ti prind jocul si regulile dar, vai, de fapt nu erau ale tale, ci ale altora care credeau ca te cunosc. Asa ca am cazut de nenumarate ori din cauza asta. Si am dat vina pe tine, fireste, m-am necajit, m-am infuriat, am inceput sa ma revolt din ce in ce mai mult, sa ma opun, sa incerc sa-ti impun regulile mele. Pe atunci, credeam ca numele tau e Tristete, iar al meu e Bucurie, si poate tocmai de-aia nu ne potrivim sub nicio forma.

Apoi m-am imbolnavit si te-am acuzat ca esti infidela, ca nu-ti pasa, ca ma poti parasi oricand ai tu chef si pe nepusa masa, ca un amant aventurier. Imi pareai atat de instabila si cameleonica, incat nu ma mai simteam deloc stapana jocului. Candva stiam ca te pot ucide fara sa clipesc, iar asta imi dadea un fals simt de control, insa intre timp imi devenisesi nu stiu cum draga si ma obisnuisem in compania ta. Totusi ma temeam inca de tine, ma simteam nesigura in prezenta ta, ca o copilita fragila si gata sa calce mereu in strachini. Nu-mi placea deloc sa simt ca rosesc cand ma confrunt cu tine. Nu-mi placea ca de fiecare data ma surprindeai si adesea era la modul neplacut.

Am invatat sa te accept asa cum esti cand ai inceput s-o faci pe nebuna si sa ameninti ca ma poti abandona oricand daca refuz regulile tale, altele decat cele pe care credeam eu ca le cunosc. Sa ma ierti, dar inca aveam nevoie de tine. Asa ca am inceput sa te accept ca pe un dar. Iar darul nu se comenteaza, nu se critica, se ia si se multumeste pentru el si atat. Apoi fiecare il foloseste cum crede mai bine de cuviinta.

Atunci cand mi-am abandonat defensivele si nu m-am mai temut ca ma vei parasi, de abia atunci am inceput sa te iubesc cu adevarat. Iar tu mi-ai intors iubirea cu pasiune de fiecare data, in atatea forme, sunete si culori cate nu banuisem, nu cunoscusem si nici nu voi cunoaste pe de-a-ntregul vreodata…

M-am lasat in voia ta si am inteles ca tu esti nelimitata si eu limitata. Ca eu invat de la tine mai mult decat inveti tu de la mine. Probabil ca tu doar te-ai mirat mereu ca ma impotrivesc orizontului tau infinit, ca refuz sa ma arunc in tine ca intr-un ocean. Cand ma temeam ca ma vei parasi, cand te acuzam si te blamam, habar n-aveam ca ma iubesti mai mult decat ma iubeam eu. Tu pareai infidela, iar eu eram, de fapt, egoista.

Toate formele tale, toate sunetele tale, toate culorile tale ma seduc mereu ca intr-un joc. Cand te iau de mana, parca intorc pe toate fetele un caleidoscop multicolor, plin de promisiuni si sperante. Oricat as incerca, nu pot ajunge la marginile tale, dar am un atu in maneca, draga. Detasarea. Stiu ca nu-mi apartii. Stiu ca sunt libera, la fel cum si tu esti libera. Stiu ca exista un spatiu intre noi care trebuie respectat, desi n-are limite si nu tine de fizica. Pasiunea ta orbitoare nu poate egala sau depasi noua mea iubire, care se cheama Fiinta.

Intre tine, Viata, si Fiinta, mereu o voi alege pe ultima. Fiindca stiu ca ultima e Acasa, e locul de care apartin, de care mi-e dor si la care ma voi intoarce. Pana atunci, insa, iti multumesc ca esti langa mine, ca-mi legeni visele, cat inca dorm, si ca ma suporti asa cum sunt. Iti multumesc ca ma ajuti sa ajung Acasa. Voi uita, ca o amanta infidela, multe din nebuniile noastre, din patimile noastre, din melancoliile si tristetile noastre. E mai bine asa, fiindca toate astea lasa rani si lasa loc pentru alte rani. Dar nu voi uita niciodata ca m-ai iubit si ca te-am iubit. Cu nabadai.

Copyright Logo Livia Bonarov

Preluare continut de pe acest site.
Se pot prelua doua paragrafe din continutul unui articol, cu indicarea link-ului sursei unde poate fi citita continuarea.

Lasă un răspuns

