In ultima vreme m-am lasat pe tanjala cu regimul meu raw, dedandu-ma poftelor culinare de tot felul. Totusi, „de tot felul” asta al meu nu va face absolut niciodata casa buna cu vreun soi de carnita.

Iarna grea, omatul mare, eu ies uneori fara caciula, dar nici macar un stranut nu m-a prins pana acum. Insa seara trecuta am ajuns acasa aproape pe branci de durere de stomac, iar in masina mai ca luasem volanul in brate. Cum nu am mai experimentat asa o durere de nici nu mai tin minte cata vreme, efectul, dublat de surpriza, a fost foarte intens. „Ce chestie”, ma gandeam, „uitasem cum e sa te doara stomacul, ba chiar cam uitasem cum e sa te doara ceva in general.”

In scurt timp nu mai puteam sta in picioare si mi se crispau falcile de durere. Nici vorba sa fi putut manca, fie si doar gandul la orice mancare era revoltator. Asa ca am baut cu inghitituri mici un pahar de smoothie. A fost efectiv un miracol, o senzatie incredibila. De la primele inghitituri am simtit cum mi se umple binefacator stomacul, apoi ca se relaxeaza treptat, dar rapid, de parca turnam balsam pe gat.

Am simtit cat se poate de concret cum se estompau durerea si crampele ingrozitoare cu fiecare inghititura din licoarea verde. In cel mult 10 minute, pana sa termin paharul, disparuse orice durere si parca simteam cat imi e de recunoscator bietul stomac. Au fost niste senzatii atat de clare si imediate incat, daca mai aveam vreo urma de indoiala, acum sunt sigura de efectul miraculos al unui smoothie, testat pe mine insami.

Niciun medicament nu poate actiona atat de rapid, atat de eficient, mai ales ca nu exista comparatie intre compozitia plus efectele secundare ale unui medicament cu verdele plin de viata dintr-un smoothie.

A fost o experienta atat de uimitoare si placuta, incat mi-am propus sa ma apuc de baut smoothie consecvent. Ador verdele asta plin de viata, imi place sa vad bucataria vie de verde, sa adulmec mirosul proaspat din verzaturile amestecate la blender. Deci, hai noroc si spor la frunze!

Iata reteta smoothie-ului miraculos:

– ½ de salata verde
– 2-3 frunze de gulie
– cateva fire de patrunjel
– 2 kiwi
– 1 mar
– ½ lime
– ½ ardei gras verde
– o cana de apa

Iar salata e dupa urmatoarea reteta:

– 500g morcovi
– 100g stafide
– 1 mar mediu
– sos facut din 1 lingura ulei masline, 1 lingura mustar, 1 lingura zeama lamaie, sare si piper.

Stafidele se inmoaie 10 minute. Morcovii si marul se curata si se dau prin razatoare. Se amesteca toate cu sosul si se servesc cu salata verde.

Comments on: "Miracolul din smoothie. Si-o salata." (1)

  1. carmen said:

    M-ai fcut curioasa o sa incerc si eu.
    Eu datorita unei povesti lungi am avut de-a lungul timplui unele probleme de sanatate si am fost „indopata” cu medicamente. Binenteles ca organismul a fost afectat si am probleme de metabolism asimilez mai mult decat desamilez. De curand . Asa ca de la 16 ani din cand am tinut deseori cure de slabire cand greutatea a lut-o razna. La inceputul lunii martie am inceput o noua cura de slabire, dar trecusera doua saptamani si nici nu ma simteam bine ma durea ficatul, sau fierea, cine stie, ma balonam si aveam o stare de oboseala nefireasca imi crescuse si tensiunea. Si am citit pe net ca pancreasul munceste enorm pentru a digera carnea. Eu nu mancam prea multa carne de obicei dar in curele de slabire mncam pentru proteine cum invatasem. Si asa ca brusc am avut indemnul sa fac ceva pentru sanatate. Eu cred ca de la prea multe medicamente si anestazi ficatul meu a obosit si dereglat. Asa ca am tot citit si citit si mi s-a conturat clar in cap ca trebuie sa schimb radical modul de alimentatie daca vreau sa ma simt mai bine. Si oricum nici nu vreau sa mai aud de medicamente. Si iata ca dupa patruzeci si cinci de zile ma simt mult mai bine si am pierdut si considerabil din klogramele in plus. Singurul meu regret este ca nu am inceput mai demult acest stil de viata. Numai baiatul cel mare a imbratisat ideea aceasta.

    Apreciază

Lasă un răspuns

