Raw-vegan style

Sunt innebunita dupa noua mea alimentatie. Supravietuiesc deja cu ea de aproape trei luni. Cel putin 80-90% am mancat raw-vegan, singurele exceptii fiind mamaliga, de care mi-e pofta uneori, floricelele de porumb, painea graham si crackersii dospiti natural. Astea mi-s „pacatele” ramase 🙂

Nu am pozat chiar toate felurile de mancare pe care le-am preparat, dar intentionez s-o fac mai des. Le multumesc din suflet celor care au promovat acest stil de alimentatie pentru publicul larg, daruind retete gratuite, fiindca asa am reusit sa incep sa invat si sa ma descurc.

In primul rand, m-a fascinat gustul. E o experienta absolut noua, e cu totul altceva decat am fost noi obisnuiti de mamici si bunici, e o placere de nedescris sa mananci astfel, nu stiu cine spunea ca adevaratii gurmanzi sunt raw-vegani, ei bine, sunt intru totul de acord.

Avantaje:

1. Sanatatea, in primul rand, detoxifierea, alungarea oricarei frici de imbolnavire (daca si gandul sau inima ti-s la fel de bune ca si mancarea). Nu degeaba a zis Hippocrate: „Mancarea sa-ti fie medicament.” Corpul tau iti va multumi pentru tot ce ii oferi si vei capata din ce in ce mai multa incredere in el si in fortele lui.

2. Placerea „gatitului”, cu exceptia hidratarii nucilor, a deshidratarii altor alimente, procesul de „gatit” in sine dureaza ridicol de putin si e tare placut.

3. Gustul nou, experienta noua. Eu ma plictiseam deseori de clasicele retete ale bucatariei cu foc. De raw-vegan nu am cum sa ma plictisesc. E inspirational. Cand gatesc, nu am cum nu ma pomenesc cu un zambet pe buze. A devenit un fel de noua religie pentru mine, o imensa placere fara de care nu stiu cum am trait pana acum. 🙂

4. Dulciurile fenomenale! Incercati, pentru inceput, un desert raw-vegan. Veti avea o revelatie! Nu numai ca sunt excelente ca gust, dar sunt absolut sanatoase, furnizeaza organismului nutrienti valorosi, plus ca… nu ingrasa!

5. Slabesti natural, vazand cu ochii. Te simti bine in pielea ta. Capeti incredere in tine, simti cum devii o persoana mult mai pozitivista ca inainte, gandurile bune apar de nicaieri. Dar fericirea nu e asa de usor de obtinut sau de pastrat. Sunt etape de detoxifiere mai putin placute, cand toate par cu susul in jos, cand, din contra, ai senzatia ca gandurile nu-ti apartin sau ti-s potrivnice, corpul nu te asculta, toate o iau un pic razna. Trec repede si efectiv simti cum apare iar soarele in interior si la exterior. Treaba e sa nu te lasi, atat. Trebuie doar sa permiti sa parcurgi toate etapele necesare. Sa te redescoperi, sa te redefinesti. E o calatorie cat se poate de interesanta!

6. Forta, vitalitatea, energia! Sunt incredibile… Cu cat mananci mai putin, cu atat ai mai multa energie. Fiindca mananci ce trebuie. Am invatat care sunt suplimentele necesare pentru un boost of energy. In primul rand, fructele crude, accesibile oricui. Apoi, Energy Drink-ul Andreei.

7. O viata noua la pachet. Cu surprizele ei, mai mult sau mai putin placute. Uita ce a fost inainte, fiindca schimbarea totala a alimentatiei va face din tine un alt om. One brand new man. Vei ramane surprins de felul in care evolueaza totul. Vei ramane surprins ce iti vada ghes fiinta ta sa cauti…

Dezavantaje:

1. Hidratarea, deshidratarea, grija sa pregatesti ce iti trebuie pentru a doua zi, daca nu te multumesti cu salate si vrei painici sau ceva „gatit”.

2. Efectele etapelor de detoxifiere, percepute fizic si psihic.

3. Costul destul de ridicat al aparaturii de calitate, al suplimentelor si al ingredientelor. Insa, per total, lunar, nu depasesti costul mancarii unei persoane cu o alimentatie obisnuita. Iei anumite aparate, anumite suplimente, costa binisor, dar aparatele le ai ani de zile, iar ingredientele si suplimentele iti ajung mult timp. Cele mai scumpe ingrediente uzuale sunt nucile crude de orice fel. Restul ingredientelor se consuma mai greu. Daca esti o persoana mai putin pofticioasa, pretentioasa sau mancacioasa, atunci costurile vor fi chiar foarte mici.

4. Anumite schimbari din viata ta.

5. Nu te astepta ca cei din jur sa te inteleaga, sa te aprobe, sa te aplaude, sa iti urmeze exemplul. Astfel de persoane sunt destul de rare, si daca nu te afli intr-un astfel de grup, in mijlocul caruia sa-ti impartasesti experienta si bucuria, atunci fa-ti un bine: nu incerca sa-i convertesti pe altii, nu incerca sa-i convingi de beneficii. Nu esti popa si nici profet. Nu le controlezi tu destinul. Le poti da un sfat, cel mult. In rest, nu vei obtine decat opozitia lor si iti vei pierde inutil energia, ca mine; vorbesc in calitate de om patit. But, for me, never ever again! So, save your breath and be happy by yourself!

Raw-vegan food creaza dependenta, dupa mine. Cea mai sanatoasa dependenta posibila. E stilul perfect de alimentatie in ce ma priveste, am gasit in el tot ce cautam si nu stiam, tot ce aveam nevoie si nu gaseam, din toate punctele de vedere. Pentru mine, fericirea vine la pachet cu o frunza de salata verde si un pumn de samburi de caise sau migdale hidratate peste noapte! 🙂

Voi mai vorbi cat ma tin… tastele despre raw-vegan. Deocamdata, postez cateva imagini cu feluri de mancare preparate de mine, cu retete cu tot. And all my appreciation goes to… all those people who invented these recipies. Eu n-am inventat nicio reteta, nici nu m-as baga pe moment decat la adaptarea lor in functie de papilele mele gustative. Deocamdata imi place sa primesc mura in gura. Si e tare buuun! Miiiam!!!

Si iata vedeta! Prima mea sarma ever! I mean… ever EVER (n-am pierdut nimic, as zice, ca n-am facut de-alea cu carnuri si suncoase). Doamne, cat sunt de bune sarmalele crude, le ador! Iata RETETA DE SARMALE.

Prima sarmaluta

Umplutura pentru sarmale

Si rezultatul migalelii placute…

Primul desert raw, RETETA DE SALAM DE „BISCUITI”. E wooow, mult mai bun ca reteta din copilarie. Un deliciu foarte usor de facut.

Al doilea desert, RETETA DE PRAJITURA CU MERE. Asta am dres-o pe parcurs, fiindca nu mi-a iesit din prima asa cum trebuia. Un alt avantaj al acestui stil de a gati: cu un pic de imaginatie dregi usor busuiocul, reinventezi, adaptezi, pana iese papa bun.

Aproape ca la cofetarie 🙂

Al treilea desert, pe care il iubesc si il fac frecvent, fiind copilareste de usor, este RETETA DE BULGARASI CU SUSAN. Susanul e cea mai buna sursa naturala de calciu.

Inca ma chinui sa fac painici, nu imi ies intotdeauna la fel de bune cum am gustat si cum stiu ca se poate. Cele de la Casa Raw.z imi lasa gura apa, inca nu reusesc sa fac asa bunataturi.

Insa, cu chiu, cu vai, am reusit sa fac si eu niste PAINICI CU HRISCA. Sper sa capat curand experienta la acest capitol, ma fascineaza secretul painicilor raw, care sunt foarte bune, dom’le, daca stii cum sa le faci! Iata tavile cu painici care urmau sa fie bagate la deshidrator.

Reamintesc, singura forma de „gatit la cald” raw-vegana este la o temperatura de maxim 45-46 de grade, la deshidrator, fiindca numai sub aceasta temperatura se pastreaza nutrientii din alimente, enzimele atat de benefice.

Save the best for last: din meniul de azi, doamnelor si domnilor, incredibilele lactate raw-vegan, cu probiotice! Un deliciu pretentios, un lux al papilelor gustative, ceva atat de buuun si de satios incat nici gand sa imi lipseasca sau sa imi fie dor vreodata de lactatele clasice. Mai ales ca sunt atat de periculoase, cu precadere laptele de vaca.

Insa, recunosc, in prima faza de raw-veganism ma gandeam ingrozita ce ma voi face fara lactate, care mereu mi-au placut. Cui ii mai trebuie aceasta amintire? Acum am ceva mult mai bun si mai sanatos.

Am facut si proba pe cineva care nu suporta laptele, fiindca ii face foarte rau, nu poate pune picatura de lapte in gura. Cand a vazut paharul meu cu lapte (ii adaugasem celui simplu, rezultat din reteta, un pic de tot de miere si un strop de vanilie), s-a zbarlit si nu a vrut sa guste, tocmai fiindca zicea ca seamana leit cu laptele de vaca. A mirosit, s-a uitat, curiozitatea a invins. „Doamne, cat este de bun! Incredibil! Asta e facut din nuci?” a fost verdictul.

Vedetele de lux de azi, galantele si minunatele lactate raw-vegane: LAPTE SI TELEMEA BRAZILIENE. De ce braziliene? Fiindca sunt facute din nuci braziliene. 🙂 Un gust fe-no-me-nal, la telemea am asezonat rosii si fasii de ardei capia. He, he, deci azi am mancat… branza cu rosii! Suratele ce vor urma in meniul de „lactate” sunt laptele si branza din migdale. Yeah, it’s simply awesome!

Comments on: "Raw-vegan style" (20)

  1. cristina said:

    Am incercat si eu sa renunt la carne, peste si lactate. As vrea sa mananac sanatos. In prima faza am avut ameteli, dureri de cap, lipsa de concentrare si
    somnolenta accentuata.Din propria mea experienta am mancat din 3 in 3 ore.
    Ceea ce m-a facut sa nu mai am timp de activitatile mele zilnice.As vrea sa stiu unde gresesc eu.

    Apreciază

    • Nu cred ca gresesti ceva, neaparat. Procesul de detoxifiere implica astfel de simptome. Eliminarea toxinelor poate sa-ti dea toate senzatiile astea, dar ai grija sa iti ajuti organismul, sporind cantitatea de vitamine, minerale, etc., salate multe, verzaturi, apa multa. O lingurita de miere, dimineata, e un excelent aport de energie. Fructele dau multa energie. Ai grija sa te alimentezi echilibrat, sa nu-ti secatuiesti organismul de nutrienti. Simptomele procesului de detoxifiere pot dura de la o luna chiar si pana la sase luni, in unele cazuri si mai mult. Cu cat iti ajuti mai mult organismul, printr-o alimentatie sanatoasa, completa, echilibrata, band multa apa, cu atat iti revii mai repede. Poti lua diverse suplimente in aceasta perioada, ca sa nu trebuiasca sa mananci in ritmul asta. Multa sanatate!

      Apreciază

  2. […] Targul Raw-Generation – ce inseamna raw-vegan – de ce am ales regimul raw-vegan – primele mele experiente raw-vegane Share this:PrintEmailFacebookTwitterRedditLike this:LikeBe the first to like […]

    Apreciază

  3. carmen said:

    Frumos spus ca de obicei imi e greu sa mai adaug ceva….

    Apreciază

  4. carmen said:

    Sa exprimi in cuvinte cu atata claritate si precizie esenta unor ganduri si unor simtiri nu e la indemana oricui si eu consider ca e un dar. Ma bucur ca beneficiez si eu de darul pe care il ai prin impartasirea acestora, pe care o faci cu mult talent, si a faptului ca am ajuns ca eu sa le citesc..

    Apreciază

    • Bucuria e in impartasire. Din ce avem, sa dam, din ce au altii, sa primim, iar bucuria este la mijloc, unde ne intampinam cu bratele deschise, senini ca am depasit pragurile diferentierii dintre noi. Asadar, Dumnezeul din mine se inclina in fata Dumnezeului din tine!

      Apreciază

  5. carmen said:

    Multumesc ca mi-ai impartasit din experienta ta. Cu siguranta imi e de folos. Imi amintesc ca atunci cand din convingere am devenit crestina, eram asa de bucuroasa de libertatea si intelegerea ce o capatasem ca vroiam sa conving pe cei dragi. Binenteles ca a fost un mare stres si dezamagire cum ai zis si tu desi o faceam cu cele mai bune intentii. Cu acea lectie am invatat sa merg pe drumul meu cu cei ca mine , sa ii inteleg si accept pe cei cu idei diferite, si daca ceva mi se pare in neregula sa ma rog pentru ei si sai ii iubesc asa cum sunt. „Eu as vrea ca toti oamenii sa fie ca mine; dar fiecare are de la Dumnezeu darul lui: unul intr-un fel, altul intr-altul.” (1Cor.7:7);”daca in vreo privinta sunteti de alta parere, Dumnezeu va va lumina si in aceasta privinta”(Filipeni.3:13b)
    Suntem diferiti si perceptia noastra despre lume viata si univers e diversa. Fiecare crede in sinea sa ca detine adevarul dar de cate ori nu a trebuit in timpsa ne schimbam optica pentru ca ceea ce credeam de neclintit s-a dovedit gresit…
    Ma bucur de deschiderea si maturitatea cu care pirvesti lucrurile. E o adevarata placere cu folos sa iti citesc postarile. Indiferent de subiectele abordate stilul clar si atragator te face sa le citesti pana la sfarsit cu mult interes. Cateva zile voi fi plecata si nu voi mai putea lectura dar cu siguranta la intoarcere voi gasi ca de obicei postari interesante. Pana atunci numai bine iti doresc.

    Apreciază

    • Nimic altceva decat experienta nu m-a invatat ceea ce afirm. Poate ca multe lucruri le stiam deja, teoretic, insa pana cand ele n-au coborat, in urma experientei, din minte in suflet, nu le-am putut practica de la sine. Imi place mult o replica din filmul :The peaceful warrior”: „Cunoasterea inseamna sa stii cum se spala un parbriz. Intelepciunea inseamna sa-l speli.”
      Pare simplu sa afirm: inteleg unitatea in diversitate, ii accept pe ceilalti asa cum sunt, dar sa simt si sa aplic toate acestea a fost mult mai dificil decat a le intelege si a le afirma. „Metoda” mea a fost sa intorc totul catre mine, sa-mi asum responsabil tot ce traiesc, ca fiind efectul alegerilor, gandurilor mele, sa nu ma mai preocupe altceva decat sa-mi invat lectiile despre mine din tot ce mi se intampla. Ecuatia este: responsabilitate -> constientizare -> cunoastere de sine. Dupa aceea am inceput sa fac curatenie in jur, adica sa aleg ceea ce mi se potriveste. Sa aleg ceea ce sunt si ma reprezinta in absolut toate situatiile, circumstantele, sa ma deschid cat mai mult, sa fiu cine sunt. Senzatia de libertate e incredibila, acceptarea celorlalti vine de la sine. „Meditatia” asta o practic in fiecare zi. Si e tare frumos.
      Ma bucur mult daca ecourile experientelor mele ajung la sufletul altcuiva si pot fi de folos. Asa ca placerea e de partea mea 🙂

      Apreciază

  6. carmen said:

    Oaw! ce de informatii utile. Sunt surprinsa cate feluri se pot face cu imaginatie . Multumesc pentru informatii. La mine e mai greu ca sunt singura din casa care am inceput acest stil de viata , Baiatul cel mare mai cocheteaza cu ideea. Am o luna si jumatate de cand nu am mai mancat carne. Vreau sa spun ca baiatul cel mic a vrut sa ii fac o friptura ieri, Mi-a displacut cum arata carnea , cat de urat arata apa, Am schimbat apa de cateva ori si nu imi mai place cum miroase fripura ca inainte cand mi se parea imbietor mirosul.In schimb cand beau sucul de legume dimineata e un deliciu si pana pe la zece unsprezece nu imi este foame.
    Eu am luat pe la 14 ani in urma unui reumatism, timp de 4 luni si jumatate cortizon. M-am insanatosit partial , dar tot metabolismu mi-a fost dat peste cap. Asa ca de la 16 ani am tinut deseori cure de slabire, Totdeauna pe timpul acestor cure, imi era foarte greu sa imi stampar foamea. De o luna si jumatate am constatat cu stupoare ca am scapat de acea senzatie de foame cumplita. In plus am slabit considerabil, desi mananc dulciuri, precum stafide curmale fructe sfecla. Sunt foarte incantata. Problema cu care ma confruntam era ca nu prea am imaginatie, dar acum am gsit aici si in alte locuri o gramada de idei interesante. Ma rog ca Dumnezeu sa imi dea intelepciune sa pot duce acest stil de viata sanatos. In plus ma simt si mult mai bine. Sa fiti binecuvantati toti cei ce cu daruire impartasiti acest trai sanatos, care ne scapa de boli medicamente si kilograme in plus dandune o pofta de viata..

    Apreciază

    • Eu sunt in continuare singura din familie care mananca asa. Mda… sunt ciudata familiei, adica. Sau doar… Ciudata! :))
      Mi-amintesc cum se mira cineva de „ciudateniile” mele alimentare pe vremuri, cand nici macar nu eram vegetariana, d’apoi raw-vegana 🙂 „Fata asta e ciudata, ce… aia-i mancare?” 🙂
      Daca incepe sa nu-ti mai placa si sa nu mai vrei carne, asculta-ti corpul, inseamna ca vrea sa se purifice. Un sfat cat se poate de prietenesc, pe care il dau fiindca sunt patita, adica am facut greseala asta: sa nu incerci sa-i convingi pe altii, pe cei dragi, pe prieteni, etc., sa manance ca tine sau si sa nu le tii prelegeri pe tema asta. Se vor plictisi, tu vei fi dezamagita, mai rau le vei creste opozitia. Sa nu le arati dezgustul tau pentru carne sau pentru alte feluri „normale” :)) de mancare, chit ca, poate, iti vor displacea pana la a nu mai putea sa suporti mirosul. De exemplu, eu imi tin respiratia in preajma unui gratar, pe cand ceilalti saliveaza. Dar am invatat sa nu mai spun nimic altora, sa nu incerc sa-i „convertesc”. Imi vad de treaba mea, de mancarea mea. Am invatat sa le respect optiunea celorlalti. Fiecare alege pentru sine ce doreste.
      Sunt libera sa nu privesc, sunt libera sa nu stau la masa in acel decor si in acele mirosuri. 🙂

      Apreciază

  7. Sunt pt prima oara pe blog-ul tau si deja ma simt mai fericita cand vad ca se raspandeste acest stil de viata.Si eu am cam tot proportia ta de raw in alimentatie si e minunat.Multa bafta in continuare!

    Apreciază

    • Iti multumesc pentru vizita. Si pe mine ma bucura sa vad ca ne „adunam” :). A fost mai grea prima perioada, cand ma cuprindea parca o senzatie de „izolare”, fiindca cei apropiati nu-mi impartaseau noul stil de alimentatie si de viata. In scurta vreme, mi-am dat seama ca asta n-are nicio importanta, fiindca sunt multi altii, destui ca mine.
      Imi place mult un citat din Mahatma Ghandi, pe care il mentioneaza si Florin Chilian in profilul sau de pe facebook: „Intai te vor injura. Pe urma vor rade de tine. Apoi te vor declara nebun. Dupa care vor incerca sa te compromita. Intr-un tarziu, vor face tot posibilul sa te lichideze. Daca scapi cu viata din toate acestea, vei fi un om mare”.

      Apreciază

  8. scuze, susanul, tocmai citisem un referat in engleza despre el

    Apreciază

  9. de unde ai informatia ca susan-ul este sursa de calciu?

    Apreciază

  10. Tot trag cu ochiul pe la stilul (de viata) raw-vegan…..dar raman cu un gust amar, intrucat eu nu am timp, de toate acestea….. ufff 😦

    Apreciază

Lasă un răspuns

