Stiati ca…(III)

Un espresso are mai putina cafeina decat o ceasca de cafea.

Mierea este singurul aliment care nu se deterioreaza.

Nucile consumate dupa fiecare masa impiedica ingrosarea arterelor si previn bolile de inima. Opt nuci pe zi pastreaza arterele flexibile, inima sanatoasa si previn aparitia atacului vascular cerebral.

Treizeci de grame de fistic, consumate zilnic, ne feresc de riscul de a ne imbolnavi de boli cardiovasculare precum infarctul, accidentul cerebral sau emboliile, sustin cercetatorii de la Universitatea de medicina din Pennsylvania (SUA). Pe langa fistic, nucile, migdalele si alunele de padure neprajite reduc atat nivelul colesterolului rau, cat si al grasimilor nesanatoase din arterele sanguine.

Consumul exagerat de sunca poate afecta plamanii, potrivit unui studiu realizat de o echipa de cercetatori americani din cadrul Universitatii Columbia, New York. Asta din cauza faptului ca sunca, slanina si alte produse din carne afumata contin nitriti utilizati pe post de conservanti. Persoanele care au consumat produse din carne afumata de cel putin 14 ori pe luna au prezentat de doua ori mai multe riscuri de a face bronsita si emfizem, boli care produc ingustarea cailor respiratorii si obstructioneaza fluxul de aer. In plus, persoanele care mananca sunca de mai mult de cinci ori pe saptamana prezinta cu 60% mai multe riscuri de a dezvolta cancer la vezica urinara, fata de cei care mananca mai rar acest produs.

Trebuie sa zdrobiti usturoiul inainte de a-l gati sau manca, pentru a-i pastra proprietatile anticoagulante, utile in prevenirea bolilor cardiovasculare si a emboliilor (astuparea arterelor cu un cheag de sange). Alicina este enzima din usturoi care impiedica formarea trombilor de sange. Cercetatorii de la Universitatea din Cuyo, Argentina, au comparat efectul anticoagulant al usturoiului gatit intreg sau zdrobit. Rezultat: copt sau fiert, usturoiul isi pastreaza efectul anticoagulant mult mai mult daca este zdrobit inainte de a fi pus in mancare. Important este ca perioada de fierbere sa nu depaseasca trei minute, si sa nu fie gatit la microunde, deoarece isi pierde toate proprietatile curative.

Soia contine 40% proteine si 20% grasimi, cu un procent ridicat de calorii, minerale si vitamine. In 500g faina de soia se gasesc 182 g de proteine, in timp ce, in aceeasi cantitate de carne de vaca se gasesc doar 90 g, la peste 80 g, iar la oua 56g.

Tusea se declanseaza cand un corp strain sau secretiile organismului patrund in caile respiratorii. Ea nu reprezinta un pericol, insa deranjeaza somnul, produce dureri musculare si epuizare, in cazul in care este frecventa si puternica. Copilului mic ii poate produce voma. Deseori, este produsa de un virus, ca in raceala, bronsita, laringita sau de un microb bacterian ca in pneumonie, scarlatina, rujeola sau tuberculoza. Si bolile alergice (astmul) sau diferite intoxicatii sunt insotite de tuse. In cazul tusei spastice beti ceai de cimbrisor si iarba mare, iar in cea expectoranta beti ceai din podbal si nalba. Luati zilnic treizeci picaturi de tinctura de propolis pe paine si va veti simti mai bine.

Un calmant natural de sase ori mai puternic decat morfina este prezent in saliva umana, potrivit unei echipe de cercetatori francezi care a publicat un studiu in Proceedings of the National Academy of Sciences, informeaza newscientist.com. Substanta, botezata opiorfina, poate contribui la crearea unor calmante la fel de eficiente ca si morfina, insa fara a crea dependenta, asa cum se intampla in cazul medicamentelor traditionale. Opiorfina functioneaza la nivelul celulelor nervoase ale coloanei vertebrale, stopand distrugerea proteinelor cerebrale naturale cu actiune calmanta asupra durerilor. Opiorfina poate fi produsa in cantitati mari fara a fi nevoie sa fie izolata din saliva, a explicat dr. Rougeot, coordonatoarea studiului.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: