Urzica

Din revista Urzica anilor ’80 si ceva, al carei cititor fidel eram, citez o poezie care mi-a placut atat de mult ca am memorat-o, desi nu i-am retinut titlul si autorul.

N.B. fotoghin=petrol lampant.

Casele din Apuseni
sunt atat de rasfirate,
ca-ntre doi vecini sateni
sa fie si-o vale, poate.

Si-uite-asa-ntr-o dimineata,
striga Gligor, de pe deal,
inspre vale, spre faneata,
unde Toader paste-un cal.

– Toadere, m-auzi vecine?
– No, ca spune, aud bine.
– Ce i-ai dat la vaca ta
cand o fo bolanda ea?
– Fotoghin i-am dat, vecine.
– Fotoghin? No, foarte bine!

A doua zi de dimineata,
Gligor iar inspre faneata:
– Toadere, mi-ai zis la vaca
fotoghin sa-i dau si iaca
vaca me muri beteaga!
– Pai s-a me, Gligore draga!

Comments on: "Urzica" (4)

  1. in perioada studentiei mele (sfarsitul anilor 80) aceasta poezioara era cantata de un bun prieten al meu, Mircea Gligor de la Facultatea de Fizica din Universitatea Babes Bolyai. Compusese o melodie si canta acompaniat de chitara. Sant sigura ca muzica era originala, compusa de el, am crezut ca si versurile erau scrise tot de el 🙂

    Apreciază

  2. Minunata poezie. 🙂

    Apreciază

  3. bogdan hosu said:

    am 25 de ani si am gasit acel almanah pe la bunica prin pod acum…mai bine de 15 ani. Am citit si eu aceasta poezie si tare mi-a placut. nu mai stiu pe unde e aceasta care, nici nu cred ca mai exista. dar am retinut unele versuri si am gasit-o aici. Multumesc din suflet!
    Apropos, din cauza acestei poezii am gresit un raspuns la examenul de capacitate in anul 2002. era ceva de genul „ce tipuri de sate predomina in Apuseni?” eu am raspuns, fara ezitare, „rasfirate”. erau risipite :))

    Apreciază

    • draga bogdane, tare mi-a placut comentariul tau. „urzica” aceea nu mai e demult nici in viata mea, dar poezioara cea simpatica n-am uitat-o si am scris-o tocmai ca sa ma asigur ca n-o s-o uit. are o pilda foarte simpla si simpatic spusa, care merita retinuta. si eu iti multumesc.

      Apreciază

Lasă un răspuns

